اتهام‌ توئیتر در مورد عدم حذف سخنان مشوق نفرت

اتحادیه اروپا توئیتر را به عدم حذف سخنان مشوق نفرت متهم کرده است.

بر اساس داده‌های اتحادیه اروپا، توئیتر برای بررسی و حذف محتوای کمتر نفرت انگیز در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل زمان بیشتری طول داده است.

 آمار اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از ارزیابی سالانه انطباق پلتفرم‌های آنلاین با قوانین رفتاری بلوک ۲۷ کشور در زمینه اطلاعات نادرست منتشر شده است.

نه فقط توئیتر، بلکه اکثر شرکت‌های فناوری دیگری که به کد داوطلبانه پیوسته اند نیز نتایج بدتری را ثبت کرده اند؛ اما این اعداد ممکن است از مشکلات توئیتر در پیروی از قوانین سخت‌گیرانه جدید اتحادیه اروپا در اینترنت خبر دهند.

گزارش اتحادیه اروپا که در یک دوره شش هفته‌ای انجام شده است، نشان داد که توئیتر بیش از نیمی از اعلان‌هایی را که در مورد سخنان مشوق نفرت پراکنده دریافت کرده، در عرض ۲۴ ساعت رتبه‌بندی کرده که ۸۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش داشته است.

در مقایسه، میزان مطالب پرچم گذاری شده و بررسی شده در فیس بوک در ۲۴ ساعت به ۶۴ درصد، اینستاگرام به ۵۶.۹ درصد و یوتیوب به ۸۳.۳ درصد کاهش یافته است. TikTok با ۹۲ درصد تنها شرکتی است که در این زمینه پیشرفت کرده است.

میزان سخنان تنفرآمیزی که توئیتر پس از گزارش آن ها، حذف کرده از ۴۹.۸ درصد در سال گذشته به ۴۵.۴ درصد کاهش یافته، نرخ حذف TikTok نیز یک چهارم کاهش یافته و به ۶۰ درصد رسیده است. در حالی که فیس بوک و اینستاگرام با کاهش جزئی مواجه شده اند و تنها میزان حذف YouTube با افزایش به ۹۰ درصد روند افزایشی داشته است.

توئیتر تا اواسط سال آینده، زمانی که قوانین جدید اتحادیه اروپا با هدف حفاظت از امنیت آنلاین کاربران اینترنت در بزرگترین پلتفرم‌های آنلاین اعمال می‌شود، در اروپا مورد بررسی دقیق‌تری قرار می‌گیرد و این تخلفات ممکن است منجر به جریمه‌های سنگین تا ۶ درصد از درآمد جهانی به صورت سالیانه شود.

منبع: ae. 24

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار