در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واردات داروی خارجی با نمونه مشابه داخلی محدودیت دارد/ غذا و دارو برنامه حذف ارز حمایتی را ندارد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای حمایت از تولید داخل، یارانه ارزی به انتهای زنجیره یعنی مصرف کننده می رسد.

سیدحیدر محمدی٬ رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در سال جاری در حوزه تامین دارو به دلیل تامین ارز و نقدینگی، شرایط بهتر شده است. داروهای پارکینسون در داخل تولید می شوند و برخی از همکاران پزشک نمونه خارجی این اقلام دارویی را تجویز می کنند که با توجه به برنامه ها و سیاست های حمایت از تولید داخل واردات نوع خارجی محصول تولید شده در ایران با محدودیت هایی همراه خواهد بود.

وی بیان کرد: برای حمایت از تولید داخل، یارانه ارزی به انتهای زنجیره یعنی مصرف کننده می رسد و سازمان غذا و دارو برنامه ای برای حذف ارز حمایتی نخواهد داشت. تسهیلات ریالی و ارزی به شرکت های تامین کننده باید تعلق بگیرد و این کار به تدریج انجام می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو  افزود: صادرات تجهیزات پزشکی مورد رضایت نبوده و امیدواریم با نزدیک شدن نرخ ارز ترجیحی به ارز واقعی صادرات توسعه پیدا کند.

محمدی تاکیدکرد: اکنون تجهیزات قلب و عروق ارزبری بالایی داشته و شرکت های دانش بنیان این تجهیزات را در داخل تولید می کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تعداد شرکت های نمایشگاه ایران هلث امسال به میزان ۱۰ درصد افزایش داشته و هدف سازمان غذا و دارو حمایت از تولید داخل است.

وی ادامه داد: اکنون یک سوم شرکت های دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
الان کدام داروی ایرانی بیماران ام اس وپروانه ای وسرطانی وشیمی درمانی با داروی خارجی هم اثرگذار هست وهم اثار درمانی دارد؟ قرص سرماخوردگی ایرانی رایک ورق کامل را درجا بخوری انگار گچ خوردی اثرندارد چه برسد داروهای بیماران خاص
آخرین اخبار