در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

قطعی مقطعی سامانه بیمه سلامت به دلیل بارگذاری خدمات جدید

مدیر عامل بیمه سلامت ایران گفت: اقدام به توسعه سامانه بیمه سلامت، سبب کندی و در مواقعی قطعی سیستم شده که این موضوع تقریبا برطرف شده است. 

شهروند خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان نسبت به قطعی سیستم سامانه بیمه سلامت در هنگام تجویز نسخه اعلام شکایت کرده بودند و پیام هایی نیز در خصوص خرید دارو به قیمت آزاد به هنگام قطعی سیستم ارسال شده بود.

در همین راستا محمد ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سامانه سازمان بیمه سلامت برای نسخه نویسی الکترونیک نیازمند توسعه بود و این کار با توجه به حجم بالای خدمات است.

وی بیان کرد: اکنون تمام خدمات صندوق بیماران خاص و صعب العلاج، دارویار، بیماران اوتیسم و ناباروری وارد سامانه نسخه نویسی بیمه سلامت شده است. 

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: بیمه سلامت اقدام به توسعه سامانه از نظر زیرساختی به دلیل حجم بالای ارائه خدمات کرده است که این موضوع در هنگام بهبود سامانه، کندی و در مواقعی قطعی سیستم را به وجود آورده بود که این موضوع برطرف شده است.

ناصحی ادامه داد: با بارگذاری خدمات جدید این احتمال وجود دارد که سبب کندی یا وقفه در عملکرد سامانه شود.بیمه سلامت سعی کرده بارگذاری خدمات جدید را در ساعات شب به خاطر ترافیک کم این کار را انجام دهد.

وی گفت: اکنون ۲۲۶۰ قلم دارویی در لیست  بیمه سلامت قرار گرفته است و به دلیل پر هزینه بودن درمان  بیماری خاص،  ۶۰ قلم داروی بیماران خاص و صعب العلاج نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

خبرنگار : حمید جنیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمالی
۲۰:۳۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
بارگزاری بیمه سلامت خیلی وقتگیره که از ۳۰ فرودین دچار اختلاله ،چند ماه وقت می خواد درست بشه
موشک هوا نمی کردید این همه مدت،دروغ شاخدار میگید ماهم باور کردیم،خواستید یه مقدار مردم را سرکار بزارید تا از هزینه هاتون کم بشه وپرداختی نداشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۶:۳۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول بیمه از حقوق برداشت میشه.این پول کجا میره که دو ماه است نتونستید پول بیمه خسارت رو ۲ماه ندادند