طوفان های خورشیدی به زودی زمین را در برمی گیرند

یک گزارش تازه هشدار داده است که انفجار‌های خورشیدی قدرتمند ممکن است در سال ۲۰۲۵ زمین را دربربگیرد.

در طوفان خورشیدی قدرتمندی که چند روز پیش رخ داد زمین و ساکنین آن موفق شدند تا جان سالم به در ببرند، اما کارشناسان هشدار داده اند که انفجار‌های قوی‌تر ممکن است تا سال ۲۰۲۵ ادامه یابد، به گونه‌ای که یک اخترفیزیکدان دانشگاه هاروارد گفت که خورشید هنوز به "حداکثر خورشیدی" در نقطه فعال در چرخه خورشیدی تکرارشونده ۱۱ ساله نرسیده، و اختلال بیشتر، کل انرژی خروجی خورشید را افزایش می‌دهد.

بر اساس آنچه روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارش داد، این «حداکثر» سرانجام در گرمای تابستان سال آینده، به‌ویژه جولای ۲۰۲۵ به دست خواهد آمد.

دکتر جاناتان مک داول گفت: ما به راحتی طی یکی دو سال آینده با طوفان‌های بسیار بزرگ‌تری مواجه می‌شویم.

«شرایط شدید ژئومغناطیسی (G۵)» طوفان خورشیدی اخیر ناشی از اختلالی در سطح خورشید بود، یک "لکه خورشیدی" که بزرگتر از اختلال خورشیدی بود و رویداد معروف کارینگتون در سال ۱۸۵۹ را ایجاد کرد.

طوفان خورشیدی کارینگتون سیم‌های تلگراف را آتش زده، ارتباطات را در سراسر جهان قطع کرده و حتی قطب‌نما‌های کشتی‌ها را از کار انداخته است و کارشناسان هواشناسی فضا پیش‌بینی می‌کنند که ضربه مستقیم طوفان‌های خورشیدی بزرگ‌تر در آینده می‌تواند بدتر باشد.

دکتر مک داول گفت: این قطعاً لحظه ترسناکی برای اپراتور‌های ماهواره‌ای است. حتی قبل از رسیدن به اوج انفحار‌های خورشیدی در سال آینده، همچنان فشار بر زیرساخت‌های ماهواره‌ای در جهان بالاست.

طوفان ژئومغناطیسی G۵ اخیر ماهواره‌های GPS کشاورزان و تجهیزات کشاورزی را در سراسر غرب میانه آمریکا زمینگیر کرد.

سکو‌های نجوم مداری که دکتر مک داول با آنها آشنا است نیز تأثیراتی را احساس کرده اند، اما او معتقد است که بزرگترین خطرات هنوز در راه است.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
خدایا خودت ریشه ظلم رو از این مرز وبوم، دور کن ،،
آخرین اخبار