کسب وکار‌های مجازی و کیفیت دسترسی مردم به شبکه‌ها، از تاکیدات رئیس جمهور بود

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: حجت الاسلام رئیسی جهادی کار می‌کرد و توقعش هم از بقیه برای انجام کار‌های مردم بالا بود.

به دنبال شهادت حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور خدوم کشور بر اثر سانحه بالگرد، محمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی با حضور در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره توجه و تاکیدات ایشان به حوزه فضای مجازی، مطالبی را عنوان کرد.

آقامیری مطرح کرد: آیت الله رئیسی قبل از فوت، جلسه‌ای با شورای عالی فضای مجازی داشتند؛ این شورا از جمله شورا‌هایی بود که رئیس جمهور تاکید بر منظم برگزار شدن آن داشت. به طور مرسوم جلسات شورا را بعداز ظهر سشنبه برگزار می‌کنیم، اما چون برنامه ایشان پر بود، با اهتمام به این موضوع، روز شنبه را جایگزین کردند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: حوزه‌هایی که عامه مردم با آنها طرف بودند به شدت برای ایشان مهم بود و یکی از آنها اصل فضای مجازی بود که خیلی پیگیری میکردند و تاکید داشتند هرکاری مردم در فضای مجازی دارند چه بازی چ، سرگرمی و علمی باید بتوانیم شرایطش را برای آنها فراهم کنیم و نباید اذیت بشوند.

آقامیری گفت: رئیس جمهور تاکید داشت دغدغه مردم باید برطرف شود. در سیر جلسات و مصوبات شورا در دوره ۱۴۰۰  تا شنبه‌ای که گذشت جلسات و مصوبات متعدد داشتیم. اکثر مصوبات در دوره ایشان مربوط به خدمات کسب و کار‌ها و حوزه‌های ک عمده مردم با آن در ارتباط هستند بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره تاکیدات ایشان در حوزه کسب و کار اضافه کرد: توجه و توصیه‌های ایشان در حوزه کسب و کار، در دو سطح بود یکی حرفه‌ای که حجم زیادی از مردم از آن‌ها خدمت می‌گیرند. در اسفند با وجود اینکه وقتشان پر بود، اما در افطاری با صاحبان کسب و کار‌ها حاضر شدند و به پای صحبت‌های آنان نشستند.  

او ادامه داد: یک سطح دیگر از حوزه کسب و کار‌ها فعالیت‌های اقتصادی مردمی در حوزه فضای مجازی است.   این موضوع را  بسیار پیگیری می‌کردند. سند سال گذشته تولید شد و در حال ابلاغ است. می‌گفتند وعده‌هایی که داده شده باید پیگیری شود. سند مربوط به درآمد تولیدکنندگان محتوا در شورای عالی در سال گذشته تصویب شد و  این وعده در دو الی سه ماه آینده محقق خواهد شد.

رئیس مرکز فضای مجازی گفت: بر اساس مصوبه مذکور، فعالین این حوزه که محتوا تولید می‌کنند می‌توانند بابت اررزش افزود درآمد کسب کنند. به طوری که از هزینه‌ای که کاربران برای استنفاده از محتوا می‌دهند که همان هزینه ترافیک است، بخشی هم به تولید کننده محتوا برسد.

او افزود: در جلسه شنبه عصر ایشان جمله‌ای گفت و خیلی جدی بود؛ حجت الاسلام رئیسی گفت که هر یک روزی که در حل مسئله مردم تاخیر ایجاد شود، شما باید جواب بدهید.  

آقامیری ادامه داد: رئیس جمهور دو موضوع را تاکید کردند یکی مربوط به محتوا و تولید کنندگان و یکی دیگر هم مربوط به کیفیت و سرعت دسترسی مردم به فضای مجازی بود  و توصیه داشتند که کلانشهر‌ها به دلیل جمعیت زیاد مردم در اولویت باشد. بحث دیگر هم که مورد توجهشان قرار گرفت، سرمایه انسانی بود.

رئیس شورای عالی فضای مجازی گفت: حجت الاسلام رئیسی جهادی کار می‌کرد و توقعش هم از بقیه برای انجام کار‌های مردم بالا بود. اگر مسئله‌ای پیش می‌آمد که مربوط به دغدغه مردم بود بسیار پیگیر می‌شدند تا درباره آن شفاف سازی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار