مسئول ستاد خادمان افتخاری آستان مقدس سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان از رتبه نخست این آستان مقدس با بیش از 900 خادم افتخاری، در کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کاشان؛ مجتبی حق‌پناه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فعالیت ستاد خادمان افتخاری این آستان از سال 85 توسط تعدادی جوانان متدین ولایتمدار شهرستان کاشان گفت: بیش از 200 نفر ازخادمان آستان، دارای تحصیلات حوزوی یا دانشگاهی هستند که در سه حوزه فرهنگی، انتظامات و خدمات فعالیت دارند. 

وی اجرای طرح مدیریت جامع خادمان افتخاری بقاع متبرکه را یادآورشد و افزود: بر اساس تجربیات پنج ساله خادمان افتخاری و با در نظر گرفتن اصول مدیریت منابع انسانی طرح مدیریت جامع خادمان افتخاری بقاع متبرکه از طرف این ستاد تدوین و به سازمان اوقاف ارائه شد. 

به گفته وی در این طرح شرایط اولیه نیازسنجی، جذب، آموزش، برنامه‌ریزی، ارزیابی عملکرد، نظارت و بازرسی و امور فوق برنامه توجه ویژه‌ای شده است. 

حق‌پناه فعالیت 28 هزار نفر ساعتی خادمان افتخاری این آستان در سال جاری تاکنون را خاطرنشان کرد و گفت: این میزان فعالیت در 12 هفته از ما‌ههای سال به مناسبت‌های ویژه انجام شده است. 

وی تصریح کرد: در هر هفته پنج شیفت کاری و در هر شیف کاری 16 نفر خادم در شیفت‌های روزانه و شبانه امنیت و نظم آستان مقدس فعالیت داشته‌اند.

 مسئول ستاد خادمان افتخاری آستان مقدس سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان با تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری افزود: تمامی فعالیت‌های آستان مقدس با رویکرد علمی و فرهنگی در پایگاه ولایت و برای هدایت آغاز شده است. 

حق پناه در ادامه، برگزاری مصاحبه بیش از 800 خادم افتخاری، تهیه نرم‌افزار جامع خادمان، تهیه 200 دست لباس فرم برای خادمان، آموزش‌های امر به معروف، آموزش احکام و زندگی هنری و برگزاری اردوهای خادمان را بخشی از برنامه‌های فرهنگی این آستان در زمینه آموزش و توانمندسازی خادمان برشمرد. 

حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) یکی از امامزادگان بلافصلی است که از یک طرف فرزند امام باقر(ع) و از طرفی برادر امام صادق (ع) است و در بررسی‌های انجام گرفته تاریخی این امامزاده واجب‌التعظیم در میان تمامی امامزادگان یگانه امامزاده بلافصلی است که اسناد معتبر زندگینامه و قیام خونین اردهال کاملا مشهود است. 

گفتنی است:مشهد اردهال در 45 کیلومتری جنوب غربی شهرستان کاشان واقع شده است ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.