رييس ديوان عدالت اداري با بيان اينكه رییس جمهور کشور آمريكا با بی‌شرمی مدعی است كه ايران بايد هواپیماي جاسوسي را به آنان برگرداند و اين ادعا، وقاحت دولت آمريكا را مي رساند گفت: آنها به کشوری تجاوز می‌کنند و بعد توقع دارند آلت جرم به آنها پس داده شود،حتما پس از آن منتظر عذرخواهی هم هستند!

به گزارش حوه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به حدیثی از امام هشتم(ع) گفت: از امام رضا(ع) پرسیدند که افراد پست و فرومایه چه کسانی هستند و آن حضرت پاسخ دادند، «هرکس به واسطه چیزی که دارد به آن سرگرم شود و از خدا باز بماند، آن فرد فرومایه و خوار است»؛ با این وصف مال، جمال، مقام، قدرت و حتی گاهی علم ممکن است به عنوان حجابی میان بنده و خدا حایل شود، شخص را سرگرم کرده و از خدا باز دارد و همه ما باید اهتمام کنیم از این گردنه‌های سخت پیش رو به سلامت عبور كنيم.
رييس ديوان عدالت اداري طی سخنانی در جلسه هیات عمومی اظهار داشت: ما به عنوان یک مرجع حقوقی پرسش‌هایی را در ارتباط با این اقدام وقیحانه آمریکا مطرح می‌کنیم و آنها باید پاسخگوی آن باشند که آیا تجاوز زمینی یا هوایی بر اساس اصول حقوقی که همه کشورها آن را پذیرفته‌اند، جرم و مغایر منشور بین‌الملل هست یا خیر؟
وی با اشاره به تجاوز هواپیمای جاسوسی آمریکا در شرق کشور و اقدام پیروزمندانه فرزندان انقلاب و افتخارآفرینان نیروهای مسلح در تصاحب و فرود سالم پهپاد آمریکایی، افزود: این وسیله‌ای که ایران توانست آن را سالم در اختیار بگیرد، آیا وسیله جرم هست یا خیر؟ و آیا طبق اصول و قواعد بین‌المللی وسیله جرم را به مجرم برمی‌گردانند؟
رییس دیوان عدالت اداری اظهار داشت: بی‌شک اگر شبیه این اقدام از سوی ایران یا هر کشور دیگری نسبت به سرزمین آمریکا صورت می‌گرفت، سازمان‌های بین المللی، شورای امنیت و آمریکا به گونه‌ای دیگر برخورد می‌کردند چنانکه در ماجرای سناریوی ساختگی ترور یک سفیر در آمریکا، درحالی که هیچ سند قابل ارایه‌ای نداشتند، بلافاصله پرونده‌ای تشکیل دادند و ظرف مدت چند روز آن را به شورای امنیت بردند.
وی در ادامه افزود: با این وصف، رییس جمهور آن کشور با بی‌شرمی مدعی می‌شود که هواپیما را به ما برگردانید و اين وقاحت دولت آمريكا را مي رساند بطوري كه به کشوری تجاوز می‌کنند و بعد توقع دارد آلت جرم به آنها پس داده شود، حتما پس از آن منتظر عذرخواهی هم هستند!
رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه استکبار امروز در دنیا تمام ارزش‌های انسانی و اخلاقی را به واسطه داشتن ثروت و تکنولوژی زیر پا گذاشته است، تصریح کرد: هر آتشی که در دنیای امروز بر افروخته شده و می‌شود همانند 9 سال تجاوز و ظلم آشکار در عراق و اتفاقات اخير در بحرین، مصر و افغانستان به خوی استعماری و استکباری آمریکا باز مي گردد.

/ع2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار