به گفته عضو تیم یک شرکت دانش بنیان، سامانه طراحی شده این شرکت دانش بنیان به سازمان‌ها کمک می‌کند تا به تمام اسناد در بخش‌های مختلف سازمان به راحتی دسترسی داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ پریزاد اقبالی - زهرا سیدی، عضو تیم یک شرکت دانش بنیان در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نرم افزار طراحی شده این شرکت، گفت: «در دنیای امروز اطلاعات زیادی وجود دارد که عدم دسترسی به این دیتا‌ها از معضلات مهم ما به شمار می‌آید. با افزایش تعداد شرکت‌ها داده‌ها در اشکال مختلفی نیز بیشتر شدند که از پیچیدگی خاصی برخوردارند. شرکت ما با طراحی سامانه‌ای برای دسترسی به این داده‌ها که به یک بحران تبدیل شده است و یکی از نیاز‌های مهم شرکت‌ها محسوب می‌شود، پاسخ داده‌ایم. در گذشته که دانش بیشتر به افراد وابسته و معمولا اطلاعات در بهترین حالت به صورت مکتوب بود و سیستمی برای ذخیره سازی اطلاعات وجود نداشت.»

او افزود: «اما در دنیای امروزی ما انواع روش‌های متنوع را برای ذخیره سازی دیتا‌ها ایجاد کرده ایم که حجم بالایی از اطلاعات را در بر داشته و نیاز دارد که به صورت مدیریت شده آن ها را دسته بندی کنیم؛ به خصوص به صورت درون سازمانی. برای مدیریت و دسته بندی کردن اطلاعات درون سازمانی چالش‌هایی مانند هزینه، سرعت، دقت و روش‌ها و رویکرد‌هایی را در این زمینه به دنبال دارد.»

عضو تیم این شرکت دانش بنیان ادامه داد: «برای مثال مدیرعامل شرکتی برای بررسی سود و زیان شرکت نیاز به اطلاعاتی دارد که در یک داشبورد جمع آوری شده باشد و دیگر نیازی به آمار و ارقام مدیر فروش و مدیر مالی نباشد؛ زیرا برای آماده سازی آن توسط تیم مجموعه هم می‌تواند هزینه بر باشد و هم وقت گیر. سامانه ما اولین ابزار سازمانی مدیریت گفتگومحور دانش بر پایه هوش مصنوعی و مبتنی بر LLM است و به صورت گفت‌و‌گو محور نیاز شرکت‌ها را تامین می‌کند.»

سیدی با تاکید بر این که محصول مذکور سریع‌ترین و آسان‌ترین دسترسی را به داده‌ها، اطلاعات، آموزش‌ها را فراهم کرده است؛ بیان کرد: «شرکت‌ها می‌توانند به کمک دانش درون سازمانی خود توسط این سامانه در لحظه و با دقت بالا بدون نیاز به درگیر کردن افراد خبره، اسناد و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند. این سامانه به مدیران و کارکنان کمک می‌کند به آیین نامه‌ها، دستورالعمل ها، محتویات آموزشی و اطلاعات در کار‌های روزمره خود به راحتی دسترسی داشته باشند.»

سیدی اظهار کرد: «جست‌و‌جو کردن بین حجم زیادی از اسناد با فرمت‌های متفاوت و اهمیت این حجم از محتوا برای استخراج اطلاعات مورد نیاز، نیازمند صرف زمان و نیروی انسانی زیادی است و هزینه‌های بالایی را به دنبال دارد. حال این سامانه به میان آمده تا مدیریت دانش سازمان‌ها به صورت گفت‌و‌گو محور بر پایه هوش مصنوعی به بهترین شکل انجام شود. سازمان‌ها به کمک این سامانه می‌توانند به تمام اسناد اطلاعاتی در بخش‌های مختلف سازمان به راحتی دسترسی داشته باشند.»

او در پایان تصریح کرد: «عملکرد این سامانه به صورتی است که تمامی اسناد سازمان‌ها را در غالب‌های متن و تصویر دریافت کرده و در سریع‌ترین زمان پاسخ سوالات سازمان را به صورت دقیق و همراه با اسناد مورد نیاز در اختیار آن ها قرار می‌دهد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار