سرپرست معاونت راهداری استان یزد گفت: هیچ اعتبار استانی به پل گردکوه – مهریز اختصاص نیافته است.  

باشگاه خبرنگاران جوان؛ صدیقه فلاحتی - در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر مطالبه مردمی جهت تعیین تکلیف و بهره‌برداری از احداث پل محور گردکوه – به مهریز، حامد معتمدی سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: علت تأخیر در تکمیل این پروژه عدم تزریق اعتبارات لازم بود به طوری که تا کنون هیچ اعتبار استانی به آن اختصاص نیافته است. 

وی افزود: پروژه فوق توسط اداره ابنیه فنی تحت نظارت معاونت راهداری کلید خورد و در مرحله اول طرح مورد نظر توسط مشاور ذی‌صلاح تهیه و پس از تصویب در کمیته فنی، قرارداد اولیه آن که همان ساخت، حمل و نصب باکس‌ها بود در تاریخ ۶ فروردین ۱۴۰۲ منعقد شد. با توجه به بعد مسافت روستا تا مرکز بتن شهرستان، تعداد ۳۲ باکس در مرکز بتن ساخته و به محل اجرای پروژه منتقل شد. 

وی با بیان اینکه عملیات خاکریزی و بتن‌ریزی نیازمند آزمایش‌ها و مطالعات خاصی می‌باشد که این مسئله نیز زمان بر است، ادامه داد: جهت ساخت باکس‌ها اعتباری بالغ بر دو و نیم میلیارد تومان از محل ایمیدرو پرداخت و در ادامه به دلیل عدم تأمین مالی، اجرای پروژه متوقف شد. 

سرپرست معاونت راهداری اذعان کرد: در ۵ آبان ماه ۱۴۰۳ قرارداد دوم جهت ادامه اجرای پروژه منعقد شد که تا ۲۲ دی ماه نیز به بهره برداری خواهد رسید. 

معتمدی در رابطه با انتقاد مطرح شده نسبت به تناسب باکس‌ها با میزان دبی آب منطقه گفت: این موضوع توسط کارشناسان و مشاورین مربوطه به صورت فنی و هیدرولوژیک مورد بررسی قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه راه انحرافی مورد نظر نیز بر طبق نظر پلیس‌راه بر اساس نشریه ۴۱۵ (آیین‌نامه طرح هندسی راه‌های ایران) جانمایی و توسط راهداری ایجاد شده است، تصریح کرد: تعداد، نوع و محل نصب تابلو، علائم و چراغ چشمک‌زن نیز با نظر کارشناسان پلیس‌راه تعیین شده است. 

این مسئول در رابطه با وقوع حوادث جرحی و خسارت در این محور جایگزین نیز، تأکید کرد: با استعلامات گرفته شده از پلیس‌راه نسبت به حوادث نامبرده، علت هیچ‌کدام از حوادث «راه» نبوده و همه به علت سرعت غیرمجاز اتفاق افتاده است؛ چرا که سرعت مجاز تعیین شده برای این محور ۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.