داده‌های یک شرکت تحقیقاتی وابسته به دولت چین نشان داد فروش تلفن‌های هوشمند برند خارجی از جمله آیفون اپل، در نوامبر، ۴۷.۴ درصد نسبت به نوامبر سال ۲۰۲۳ کاهش یافت.

داده‌های آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین (CAICT) نشان داد فروش گوشی‌های خارجی در نوامبر، به ۳.۰۴ میلیون دستگاه در مقایسه با ۵.۷۶۹ میلیون دستگاه در نوامبر سال ۲۰۲۳، کاهش یافت.

فروش گوشی در چین، در نوامبر، ۵.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و به ۲۹.۶۱ میلیون گوشی رسید.

در این بین، اپل برای دفاع از سهم بازار خود در برابر رقابت رو به رشد برند‌های چینی مانند هواوی، تخفیف‌های کم سابقه‌ای بالغ بر ۵۰۰ یوان (۶۸.۵۰ دلار) برای جدیدترین مدل‌های آیفون در چین، عرضه کرده است.

این تخفیف چهار روزه که از چهارم تا هفتم ژانویه ادامه دارد، برای چندین مدل آیفون عرضه خواهد شد. مدل آیفون ۱۶ پرو با قیمت آغازین ۷۹۹۹ یوان و آیفون ۱۶ پرو مکس با قیمت آغازین ۹۹۹۹ یوان، بالاترین تخفیف به میزان ۵۰۰ یوان را خواهند داشت و آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس، تخفیف ۴۰۰ یوان دارند.

اپل با کاهش سهم بازار در چین که بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان است و رقابت برند‌های چینی، دست و پنجه نرم می‌کند. هواوی از زمان بازگشت به بخش گوشی‌های رده بالا در اوت سال ۲۰۲۳، در قالب یک رقیب قدرتمند ظاهر شده است و در روز‌های اخیر، قیمت انواع دستگاه‌های گران‌قیمت از جمله تلفن‌های همراه خود را در یکی از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک بزرگ در چین، تا ۳۰۰۰ یوان کاهش داده بود.

بر اساس گزارش رویترز، سازنده آیفون در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، برای مدت کوتاهی از فهرست پنج فروشنده برتر گوشی‌های هوشمند در چین خارج شد، اما سهمش در سه ماهه سوم بهبود یافت. طبق آمار شرکت تحقیقاتی «آی دی سی»، فروش گوشی‌های این شرکت آمریکایی در چین، در طول سه ماهه سوم نسبت به سال قبل، ۰.۳ درصد کاهش داشت و در مقابل، فروش هواوی ۴۲ درصد افزایش یافت.

منبع: ایسنا

برچسب ها: گوشی هوشمند ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار