کارشناس امور دریایی گفت: ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر طول سواحل شمال و جنوب کشور است که در این مساحت تنها ۱۰ درصد از جمعیت کشور مستقر هستند.

۱۶ آبان ماه سال گذشته سیاست‌های کلی دریا محور از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد که در همین زمینه مقرر شده بود که طرح جامع آن از سوی دستگاه‌های مسئول از جمله سازمان بنادر و دریانوردی ابلاغ شود؛ که در همین زمینه علی اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه طرح جامع توسعه دریا محور هنوز شروع نشده، گفت: طرح جامع توسعه دریا محور باید به ریاست رئیس‌جمهور و یا معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شود تا با هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های مسئول در این بخش بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

در این راستا فیروزی، کارشناس امور دریایی گفت: طول سواحل کشور در شمال و جنوب ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که در این مساحت ۱۰ درصد جمعیت کشور مستقر شده‌اند در حالی که در بسیاری از کشور‌های دنیا از جمله ویتنام و چین بیش از ۵۰ درصد از جمعیت در کنار سواحل ساکن هستند.

او بیان کرد: در بسیاری از کشور‌های دنیا بخش عمده‌ای از اشتغال در کنار سواحل ایجاد می‌شود در حالی که در ایران بخش عمده‌ای از تمرکز اشتغال در خشکی است که هزینه ایجاد آن ۴ برابر سواحل است.

گفتنی است؛ یکی از پایه‌های دستیابی به رشد ۸ درصدی طبق برنامه هفتم تقویت اقتصاد دریامحور است که در این زمینه باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری به این رشد دست یابیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار