مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: براساس آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۲۴ هزارتن برگ سبز چای با ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

صادق حسنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای به پایان رسیده است، گفت: بنابر آمار امسال در مجموع ۱۲۴ هزار و ۹۹۰ تن برگ سبز چای با ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

به گفته او، طبق آمار از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده ۳۹.۷ درصد درجه یک و ۶۰.۳ درصد درجه ۲ است.

حسنی، قدرالسهم کارخانجات چای مربوط به خرید برگ سبز چای را ۱۵۱۲ میلیارد تومان و دولت را ۵۰۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون کارخانجات چای ۷۴۷ میلیارد تومان و دولت ۳۹۴ میلیارد تومان از قدرالسهم خود را پرداخت کرده‌اند که براین اساس ۵۷ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

مدیر اجرایی سندیکای چای حداکثر مصرف سالانه چای را ۵۰ تا ۶۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: امسال بیش از ۲۸ هزارتن چای خشک استحصال شده است و مابقی کسری نیاز کشور باید از طریق واردات تامین می شود.

او با بیان اینکه امسال وزارت جهاد حداکثر سقف واردات تا پایان سال را ۴۰ هزارتن اعلام کرده؛ گفت: بنابر آمار ۶ ماهه ۲۷ هزار و ۳۰۸ تن چای وارد کشور شده و مابقی تا سقف ۴۰ هزارتن تا پایان سال وارد می‌شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار