کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با کاهش دمای هوا در مناطق مختلف استان به خصوص روز چهارشنبه هفته جاری ارتفاعات شهرستان‌های طارم و ماهنشان شاهد بارش برف خواهد بود.

حسین سلطانی گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان ابری است که در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه می شود.

وی یادآور شد: در ارتفاعات استان بارش های خفیف و محلی پیش بینی شده است و فردا هم شرایط جوی مشابهی حاکم خواهد بود که بر این اساس بارش برف در مناطق سردسیر استان نیز دور از انتظار نیست.

سلطانی اظهار داشت: دمای هوا از روز گذشته /یکشنبه/ در استان کاهش یافته است و از امروز تا آخر هفته هوای سردی در مناطق مختلف حاکم خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مناطق سردسیر استان حداقل دما به کمتر از صفر خواهد رسید، ادامه داد: در این خصوص هشدار سطح زرد هواشناسی صادر و به کشاورزان توصیه شده است برای جلوگیری از آسیب به محصولات در مزارع و باغهای خود اقدامات حفاظتی را انجام دهند.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را پنج درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته است.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۲ و ۲۰ درجه، ابهر و خرمدره پنج و ۲۲، آب‌بر ۱۰ و ۲۲، قیدار پنج و ۱۹، سلطانیه ۶ و ۲۰ و ماهنشان هفت و ۲۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: هواشناسی ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.