کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت:بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی هفته جاری شرایط جوی نسبتا ناپایداری برای استان پیش بینی شده است.

مرتضی قدیمی با بیان اینکه آسمان امروز و فردا در اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود که در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه می شود، افزود: در این خصوص هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است که تا فردا/یکشنبه/ اعتبار دارد.

قدیمی اظهار داشت: از اوایل روز دوشنبه تشدید امواج در سطح استان انتظار می رود که تا پنجشنبه به شکل آسمان ابری با رگبار باران و رعد و برق خواهد بود.

وی پدیده جوی قابل توجه طی هفته جاری را کاهش محسوس دما بیان کرد و ادامه داد:‌ این کاهش از روز دوشنبه آغاز و صبح روزهای سه شنبه تا پنجشنبه هوای سردی در استان مستقر می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به پدیده گرد و غبار در استان، گفت: افزایش سرعت باد از بعدازظهر امروز موجب خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در مناطق مختلف استان خواهد شد.

قدیمی افزود: طی این مدت دمای کمینه به صفر می رسد که در این زمینه نیز هشدار دیگری صادر شده است که تا صبح شنبه پنجم آبان اعتبار دارد.

وی گفت:‌ در شبانه روز گذشته گرماب با هشت درجه سانتیگراد کمترین و آب‌بر با ۳۳ درجه سانتیگراد بیشترین دمای استان را ثبت کردند.

برچسب ها: وضعیت هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.