مجید گلشنی منفرد با بیان اینکه با توجه به فرصتها و ظرفیت‌ها، شاهد رشد روز افزون سرمایه گذاری‌های خارجی در استان هستیم، ‌گفت: تلاش می‌کنیم جزو استانهای پیشرو کشور در این زمینه باشیم.

مجید گلشنی منفرد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان  گفت: استان زنجان به لحاظ قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت، آزادراه و راه آهن و همجواری با استان های مهم صنعتی کشور به خصوص تهران از امتیاز ویژه ای در حوزه جذب سرمایه گذاری و توسعه صادرات برخوردار است.

گلشنی منفرد افزود: وجود واحدهای صنعتی قوی در صنایع معدنی، برق و الکترونیک، نساجی، مواد غذائی، برخورداری از پتانسیل های آبی و ظرفیت های مناسب معدنی، دسترسی به شبکه های قوی انتقال برق، گاز و نفت و نزدیکی به بازارهای مصرف داخلی و خارجی، استان زنجان را به یکی از استان های توانمند و دارای ظرفیت های متعدد برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

وی با اشاره به ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات و بیان اینکه امروزه توسعه اقتصادی کشور بدون توسعه تولید صادرات گرا ممکن نیست، افزود: هم اکنون همه گروه‌ها و دست‌اندرکاران مرتبط با زنجیره تولید تا صادرات کالا به اتفاق به این نتیجه رسیده‌اند که با توجه به شرایط کنونی و استفاده از ابزارها و امکانات پیشرفته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای فتح بازارها، راهی به جز توجه به تولید صادرات محور باقی نمانده است.

این مسوول گفت: به ‌دلیل اهمیت ‌همین موضوع هم اکنون تولید صادرات محور به ‌عنوان یکی از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شده است.

گلشنی منفرد اظهار داشت: در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، ‌ توجه بیش از پیش به تولید ملی و افزایش صادرات غیر نفتی لازمه تحقق این امر است و لزوم توجه به اقتصاد بدون نفت در این سال به عنوان یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی در کشور به شمار می رود.

وی افزود: شکی نیست کشوری که اقتصاد آن حول محور تک محصولی بچرخد، در تحولات اقتصادی بیشتر در معرض خطر است و در بحران‌ها و تحولات ضربه‌پذیرتر خواهد بود.

گلشنی منفرد اضافه کرد: توجه به صادرات غیرنفتی و توسعه آن در بخش‌هایی نظیر صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات می‌تواند کشورمان را از جریان تحولات و بحران‌های مختلف جهانی در امان نگه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.