کاربران شبکه‌های اجتماعی بیانیه اروپایی‌ها و جسارت آنها به تمامیت ارضی ایران درباره جزایر سه‌گانه را غیرقابل قبول و اهانت به شهروندان ایرانی دانستند.

بیانیه اروپایی‌ها و جسارت آنها به تمامیت ارضی ایران درباره جزایر سه‌گانه با واکنش شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. اروپایی‌ها در بیانیه خود آورده‌اند: «از ایران می‌خواهیم به اشغال جزایر سه‌گانه امارات پایان دهد.» کاربران این بیانیه را غیرقابل قبول و اهانت به شهروندان ایرانی دانستند و همچنین تأکید کردند که حتی اجازه نخواهند داد یک کلوخ از خاک ایران کم شود. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

 فاطمه مهاجرانی:

تمامیت ارضی ایران موضوعی نیست که بیگانگان جرئت گفتگو درباره آن را داشته باشند. بوموسی، تنب بزرگ و کوچک پاره تن ایران بزرگند. اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج‌فارس در جایگاهی نیستند که در مورد سرزمین بزرگ ایران اظهارنظر کنند. 

 شینا انصاری:

مروارید‌های ایران سه جزیره بوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ جزو ارزشمندترین دارایی‌های تاریخی ایران به شمار می‌روند. جزایری با تنوع‌زیستی متنوع و منحصربه‌فرد که بخش جدایی‌ناپذیر سرزمین ما هستند. ما از مروارید‌های خلیج‌فارس حفاظت می‌کنیم. 

 امیر خراسانی:

نظر شخصی: ایران درباره جزایر ایرانی هرگز نباید وارد هیچ گفتگو اعم از قضایی یا دیپلماتیک بشود. موضوع جزایر غیرقابل گفتگو است، درست مثل موضوع اشغال تهران. کوچک‌ترین سیگنال گفتگو باعث می‌شود، فردا اردن هم بخواهد سر خیابان جردن با ما گفتگو کند. 

 اشکان پیرزاده:

نامش بوموسی و تکه جدایی ناپذیر ایران است که حتی معابر آن نام ایرانی دارد. جمهوری اسلامی ایران مستند به قانون اتباع غیر جاز، ساکنین غیرایرانی را از این جزیره اخراج کند تا پاسخی به یاوه گویی امارات باشد. #جزایر_سه_گانه_ایرانی#خلیج‌_فارس

 امیرحسین سلطانی فلاح:

آنجا که با مغالطاتی نظیر آموزش صلح و عدم بیان خشونت، مدرسه و دانشگاه رو از مواجهه با چنین بیانیه‌هایی دور می‌کند تا بچه‌ها سرگرم یافتن معادلات و حفظ ارتفاع اورست و صدآفرین‌های کاذب باشند، یک چهار دیواری با در و تخته است؛ مدرسه نیست دانشگاه هم. 

 بهروز نعمتی:

جزایر سه‌گانه که جای خود، اجازه نمی‌دهیم یک کلوخ از این خاک مقدس جدا شود. #خلیج_فارس

 المیرا شریفی:

وقتی ایران مالک جزایر سه گانه بود، این کوچولو وجود نداشت! بوموسی، تنب بزرگ، تنب‌کوچک، پاره تن ایران هستند. 

 کاظم شفیعی:

جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک همیشه ایرانی بوده‌اند و تا ابد ایرانی خواهند ماند. ادعای واهی روز گذشته اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج‌فارس که خلاف حقوق بین‌الملل و مداخله در امور ایران است، تغییری در تعلق تاریخی این جزائری همیشه ایرانی ایجاد نمی‌کند. 

 اکبر منتجبی:

‏حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک ریشه در حکومت هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان دارد. زمانی که امارات جز مشتی خاک بیشتر نبود. اتحادیه اروپا و اعراب چشمان‌شان را به حقیقت باز کنند و به آتش دامن نزنند. 

 ابراهیم سوزنچی:

جزایر سه گانه در قلب ایران است. خون پسر عموی بزرگم در سال ۱۳۵۰ در تنب بزرگ؛ سروان رضا سوزنچی آنجا را با دل و جان ما پیوند زده است. 

 عبدالله گنجی:

روسیه گفته بود ایران و امارات بر سر اختلافات سه جزیره مذاکره کنند (البته حرف مفت زده بود)، اما اروپایی‌ها مالکیت را به امارات دادند و ایران را اشغالگر معرفی کردند. آنها که روسیه را آبکش کردند اصلاً اینجا به رو مبارک آوردند؟ اصلاً شنیدند؟ انگیزه‌ای برای پاسخ دارند؟ خیر!

 روح‌الله احمدزاده کرمانی:

آیا وقت آن نرسیده است که ایران در خصوص جزایر هفت‌گانه (ابوظبی، عجمان، دبی، فجیره، رأس‌الخیمه، شارجه و ام‌القیوین) یک بررسی تاریخی بکند؟ با توجه به اینکه ایران در سال ۱۶۰۲. م بحرین را از پرتغالی‌ها و در سال ۱۶۱۲. م «جلفاوه» که امروزه امارات متحده است را اعاده حاکمیت کرده است. 

 فواد شمس:

چرا در فضای مجازی فارسی اعتراضاتی که به چین و روسیه می‌شود به اروپا نمی‌شود؟ تازه موضع اروپا شدیدتر بوده. گفته اشغال است. این فضا عجیب است که کسی به اروپا هیچی نمی‌گوید. در هر صورت جزایر سه گانه قطعاً و بدون هیچ حرفی جزو جغرافیای ایران است.

منبع: روزنامه جوان

برچسب ها: جزایر ایرانی ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
دوستان جزیره بوموسی درسته نه ابوموسی،حتما این مورد رعایت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
ایران...باید برای هر ادعایی از طرف امارات... هزینه بتراشد...بدون هزینه... آنها سالهاست در حال مقدمه چینی هستند..و مسیولان ما فقط حرف می‌زنند.!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
وقتی کاسه داغ تر از آش می شیم و به جای سرمایه گذاری برای بازپس گیری بحرین و آذربایجان، تمام سرمایه جانی، مادی و معنوی مان را صرف آزادی قدس کنیم، به کشورای عربی که باید دغدغه فلسطین رو داشته باشن، فرصت میدیم تا با خنجر زدن از پشت، از این آب گل آلود ماهی می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
خلیج همیشه فارس
۱۱:۱۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
به نظر شما امارات یکی از جزایر ایرانی نبود؟ اتفاقا باید امارات به ایران برگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
یه چندتا اسم میگم دیگه حساب کار بیاد دستتون
سردار سلامی، سردار حاجی زاده، سردار باقری،سرلشکرسید عبدالرحیم موسوی، دریادار شهرام ایرانی، دریادارسیاری و.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
جالبه بعضی ها حتی تو نظرات هم جرات حرف زدن علیه اروپایی ها رو ندارن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
سلام عزیزان اینها که ادعای سه جزایر را دارند جزء یکی از استانهای جنوبی کشور عزیزمان بودند مسولین نمیخاهند باصراحت بگویند ولی اگه خدای نخاسته اونا را شیطان گول بزنه ودست درازی کنند که جراتشو ندارن ایران میشه 30 الی 32 استان حواسشون جمع باشه الامارا از ما گفتن
Germany
عبداله
۱۰:۰۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
این خلیج فارس نشین ها که تاریخ نمی‌دانند ونمی خوانندبلکه تازه سواد یادگرفتن درادبیات نیز کلمه عرب وفارس درست تشخیص نمیدهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
باید امارات به ایران برگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
چرا ساکنان اماراتی و پلیس اماراتی در ابوموسی اخراج نمیکنید
چراااااا
چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
چراااااااااااااااااااا
مجلس یک دستور بده هیچ خارجی نباید پلیس و اسلحه در کشور داشته باشه جزایر زرکوه و آریانا رو هم پس بگیرید از امارات اشغالگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
بوموسی بگیم نه ابوموسی
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۱۳ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
از یک مشت قاتل ، انتظار بیشتر از این نیست!
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۴ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
اینا کین
Germany
ناشناس
۰۹:۲۳ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
به خودتت زحمت بده و تحقیق کن
کلا تمام مردم ایران .این گندگویی و چرند گویی را محکوم میکنیم .اگر ایران نباشد ...تن من نباد
ما عاشق وطن هستیم .همه کشور ها انواع مشکلات را دارند .بدون هیچ تحریمی .ما با تحریم چند دهه داریم ..مشکلاتی داریم که به اذن خدا برشون فایق میشویم
آخرین اخبار