پزشکیان گفت: ما باید دست به دست هم بدهیم و با یک صدا و با یک باور و اعتقاد برای مملکت‌مان تلاش کنیم

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان در همایش روز ملی صادرات اظهار کرد: انتخابات که شد و ما وارد صحنه شدیم، فکر نمی‌کردیم که می‌خواهیم رئیس‌جمهور شویم. در این فکر بودیم که دشمن دارد توطئه می‌کند که مردم پای صندوق رأی نیایند. باید کاری کنیم که مردم بیایند پای صندوق‌های رأی. برای اینکه دشمن این باور را در ذهنش ایجاد نکند که می‌تواند مملکت ما را، ایران ما را خراب و نابود کند.

وی افزود:ما باید دست به دست هم بدهیم و با یک صدا و با یک باور و اعتقاد برای مملکت‌مان تلاش کنیم، اختلافات و دعوا‌های ما وجود دارد ولی باید در مقابل دشمن ید واحد شویم.

رئیس جمهور بیان کرد: زمانی که به اصطلاح تحلیف بود، اسرائیل برای اینکه آن باور و امید را قطع کند، در همان شب آمد و شهید اسمائیل هنیه را در کشور ما ترور کرد تا نگذارد ما با آن روندی که فکر می‌کنیم حرکت کنیم و و مردم را در صحنه داشته باشیم و باهم بتوانیم کاری کنیم.

ما باید با هم دست به دست هم دهیم و با یک صدا برای مملکتمان تلاش کنیم

پزشکیان گفت: ما شعارها، بحث‌ها و باورمان این است که نباید بجنگیم و دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم. از این طرف هم نباید یکی بیاید و قلدری کند و زور بگوید و ما در مقابل آن سر خم کنیم.

او ادامه داد: ما نمی‌خواهیم که سر خم کنیم. ما ایرانی داریم با سایقه چندین هزار ساله که از همه این کشور‌هایی که الان خودشان را بالا اورده اند و نشان می‌دهند، قدمت ما، عزت و سربلندی ایرانیان ما اصلا یا آنها قابل قیاس نیست.

رئیس دولت چهاردهم گفت: اینجا جایگاهی نیست که ما در آن قرار بگیریم که امروز آنها تصور کنند که می‌توانند برای ما شاخ و شانه بکشند و قیافه بگیرند. ما در یک جنگی قرار گرفته ایم که که آنها با تمام قوا می‌خواهند هم در داخل و هم در خارج زمین‌گیر کنند.

او بیان کرد: با جنگی که به راه انداخته‌اند، با کشتاری که انجام دادند، با رفتار شنیع انسانی که اسرائیل با پشتوانه همین کشور‌هایی که دم از حقوق بشر و انسانیت می‌زنند، در منطقه ایجاد می‌کنند. برای کشتن من به حساب آنها قاتل، جاسوس و هر غلطی که می‌گویند باید زن و بچه را بکشند؟ باید بیمارستان‌ها، مدارس و مجامع عمومی را بزنند برای اینکه می‌خواهند یک نفر را ترور کنند؟ بعد بنشینند و دم از حوق بشر بزنند؟

نباید در مقابل زور سر خم کنیم/ قدمت ایرانیان قابل قیاس با دیگران نیست

پزشکیان اظهار کرد: مداخلات ارزی و اقتصادی عوارضی را در برخی دسته‌ها در کشور ایجاد می‌کند و آن چیزی که ما به آن فکر می‌کنیم گروه‌هایی است که ممکن است تصمیمات ما آنها را با صدمه مواجه کند. ما به دنبال آن هستیم که این صدمه پیش نیاید. باید فکر کنیم هر نسخه‌ای که می‌خواهیم برای این کشور بنویسیم حتما آن گروه‌هایی که ممکن است با مشکل مواجه شود را ببینیم.

وی ادامه داد: آماده ایم هر هفته وقت بگذاریم که تولید ما توسعه پیدا کند و مانع‌ها را حذف کنیم. ما در جنگ هستیم و اقتصاددان‌ها و صادرکنندگان ما خط مقدم این جنگ هستند و به ما بگویید که چه کاری را باید در اولویت انجام دهیم.

رئیس جمهور بیان کرد: اکنون تعامل خوبی میان قوا وجود دارد و می‌توانیم مشکلات را با هم حل کنیم. قرار نیست کسی را محکوم کنیم و باید در کنار هم ایرانی بسازیم که با این عزت و سربلندی و تاریخ طولانی که دارد، عده‌ای تازه رسیده به ما دستور ندهند.

پزشکیان بیان کرد: برای رونق و توسعه این کشور هر کاری از دستمان بر آید در خدمت هستیم. وضعیت را می‌دانید و در این جنگی که هستیم دشمنان کار را سخت‌تر می‌کنند. با استفاده از تمامی فرصت‌ها در بریکس و شانگهای و همکاری و کمک سایر کشور‌های منطقه به دنبال حل کردن مسائل و مشکلات هستیم.

ما در حال جنگیم و تولیدکنندگان و صادرکنندگان در خط مقدم جنگ هستند

خبرنگاران: مهسا حنیفه و محمدحسین نیک خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۶۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۹ مهر ۱۴۰۳
مگه قرار نبود سکه و دلار جای سرمایه گزاری نباشه و فقط بورس بروند ملت

الان سکه کجاست و بورس کجاست؟؟
کی برده کرده؟؟؟کسی که به شما اعتماد نکرده

از این به بعد هم همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۹ مهر ۱۴۰۳
سکه ۵۷ تومن شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۹ مهر ۱۴۰۳
کاهش تورم وجلوگیری از افزایش قیمت ها اخیرا قیمت ها افزایش یافته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۹ مهر ۱۴۰۳
باور کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۹ مهر ۱۴۰۳
یدواحدبعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۹ مهر ۱۴۰۳
قسطام عقب افتاده یه راهکار بزار جلوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۹ مهر ۱۴۰۳
تو برو دلار ۶۵ هزارتومانی و سکه ۵۴ میلیونی رو درست کن
آخرین اخبار