مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: ۲۰ عدد از شیر‌های هیدرانت آبرسانی اضطراری به خودرو‌های آتش‌نشانی شهر ایلام توسط افراد دوره گرد که ضایعات جمع‌آوری می‌کنند تخریب شده است.

نصرت‌اله لطفی اظهار کرد: در سطح شهر ایلام ۳۷ عدد شیر هیدرانت آتش‌نشانی برای مواقع اضطراری نصب شده که ۲۰ مورد از این شیر‌های اضطراری توسط افراد دوره‌گرد جمع‌آوری ضایعات تخریب شده است.

وی افزود: این افراد با طمع به دست آوردن فلز‌های این شیر‌های آتش نشانی که در روی زمین قرار گرفته‌اند، اقدام به تخریب و بریدن فلز آنها می‌کنند.

لطفی یادآور شد: آتش‌نشانان از این شیر‌ها در مواقع ضروری و اضطرار استفاده می‌کنند و تخریب آنها باعث ایجاد اختلال در کار امدادگری آتش نشانان می‌شود.

وی بیان کرد: با اینکه در چندین مرحله این شیر‌های هیدرانت بعد از تخریب، مجدد تعمیر شده‌اند، اما تداوم این کار موجب هدررفت وقت آتش نشانی و اتلاف هزینه می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام یادآور شد: برای تعمیر هر شیر هیدرانت اضطراری ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه این شیر‌ها در زمره اموال عمومی و برای نجات جان آسیب‌دیدگان در حوادث احتمالی و مواقع ضروری است، از کسبه و ساکنان مناطقی که این شیر‌های اضطراری در آن مکان‌ها قرار دارند، خواست در حفاظت از این اموال کاربردی یاری گر آتش نشانی باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.