مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: اجرای طرح از پشم تا فرش از خروج میانگین یک هزار و ۶۰۰ تن پشم خام توسط واسطه‌ها از استان به دیگر نقاط کشور جلوگیری می‌کند.

محمد جواد خانزادی اظهار کرد: اجرای طرح از پشم تا فرش از خروج میانگین یک هزار و ۶۰۰ تن پشم خام توسط واسطه‌ها از استان به دیگر نقاط کشور جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ و اقتصاد عشایر به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره مورد تاکید سازمان امور عشایر ایران قرار دارد، تصریح کرد: طرح از پشم تا فرش یکی از مهم‌ترین دستورات کاربردی برای حمایت از قشر مولد عشایر و توانمندسازی زنان است که در استان ایلام با استقبال این قشر از بانوان جامعه مواجه شده است.

وی ادامه داد: در طرح از پشم تا فرش تمام فرایند‌های پرداخت پشم شامل شست و شو، تاپس، حلاجی، نخ ریسی، رنگرزی و بافت در داخل خود استان انجام و در نخ‌ریسی از دوک‌های سنتی و صنعتی استفاده شده و بافته‌های این طرح علاوه بر فرش و گلیم، محصولات دیگری نیز که دارای بازار فروش است نیز تولید می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام بیان کرد: یکی از مزایای این طرح افزایش درآمد عشایر است که این جامعه فقط متکی به درآمد حاصل از دامداری نباشد و مشاغل جانبی دیگر را برای افزایش درآمد و معیشت نیز داشته باشند و همچنین اشتغالزایی و توانمندسازی زنان عشایری و روستایی از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

وی یادآور شد: در طرح از پشم تا فرش در گام نخست یک هزار و ۳۰۰ نفر از زنان عشایر و روستایی آموزش‌های لازم در این طرح را فراگرفته و تا افق ۱۴۰۴ تعداد ۲ هزار نفر از زنان در این طرح، مشغول فعالیت خواهند شد و به تدریج به تعداد آنها افزوده خواهد شد.

برچسب ها: امور عشایر ، دامداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.