به مناسبت هفته تربیت بدنی، خانه شطرنج کرمان در زیربنای یک هزار و ۵۰۰ مترمربع شامل سالن، رستوران و مهمانسرا در مجموعه ورزشی امام علی (ع) کلنگ زنی شد.

آیین شروع عملیات ساخت خانه شطرنج کرمان عصر امرو پنجشنبه با حضور سرپرست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان استان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان و اعضای هیئت شطرنج استان کرمان در مجموعه ورزشی امام علی (ع) کرمان آغاز شد.

محمودرضا امیاری سرپرست شطرنج جمهوری اسلامی در این آیین با اشاره به همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برای اجرای پروژه خانه شطرنج گفت: همکاری لازم برای اجرای این طرح را خواهیم داشت.

اختصاص زمین و اعتبار از سوی ورزش و جوانان 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به تعامل و همدلی در مجموعه شطرنج شهرستان و استان کرمان گفت: سرپرست این هیئت در مدت کوتاهی که فعالیت داشت، در برگزاری مسابقات و سایر مراسم و آیین‌ها فعالیت زیادی داشتند.

میثم پاریزی با قدردانی از همکاری نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و فدراسیون شطرنج افزود: امیدوارم وضعیت ورزش شهرستان کرمان به خصوص در توسعه زیرساخت‌ها بهبود یابد و همچنین سهم فعالیت‌های ورزشی این هیئت در کشور از شرایط خوب فعلی هم مطلوب‌تر شود.

وی اظهار داشت: ما یک قطعه زمین را در اختیار هیئت شطرنج استان کرمان قرار می‌دهیم و در صورتی که مبلغ ۱۵ میلیارد ریال هیئت شطرنج امسال جذب شود، اداره کل ورزش و جوانان استان سال آینده به همین میزان اعتبار می‌گذارد تا خانه شطرنج استان کرمان به پیشرفت فیزیکی مناسبی برسد و در ادامه تکمیل شود.

متولی ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در صورتی که عملیات عمرانی این پروژه آغاز شود ما نیز امکان گذاشتن اعتبار برای آن را داریم، مشروط به اینکه وعده هیئت شطرنج در جذب ۱۵ میلیارد ریال اعتبارات محقق شود.

تامین ۱۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر برای پروژه

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار و تبریک هفته تربیت بدنی گفت: همه باید دست به دست هم بدهند که این پروژه به نتیجه و بهره برداری رسد.

شهباز حسن پور با اشاره به تامین اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی این پروژه افزود: یک میلیارد تومان از اعتبار این طرح آماده شده که این طرح در فاز نخست سالن و در فاز‌های بعدی مهمانسرا و رستوران ساخته می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت ورزش و حضور در میادین ورزشی با توجه به توانمندی کرمانی‌ها عنوان کرد: تنها سرمایه ما نیروی انسانی خلاق و مبتکر در همه زمینه‌ها است.

 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه بایستی برای اجرای این پروژه از کمک‌ها و ماشین آلات شهرداری نیز استفاده شود، عنوان کرد: همچنین باید تا صبح شنبه هفته آینده قرارداد احداث سالن را منعقد کنیم و تا یک ماه و نیم آینده ضمانت می‌کنم کار ساخت سالن آغاز شود.

وی افزود: تامین اعتبار این طرح را نباید به سال آینده موکول کرد و اداره کل ورزش و جوانان استان از اعتبارات امسال حمایت کند تا این پروژه به سرعت به نتیجه برسد.

سرپرست هیئت شطرنج استان کرمان نیز گفت: این مجموعه در یک هزار و ۵۰۰ متر مربع شامل سالن ۷۰۰ مترمربع، رستوران و مهمانسرا ظرف ۲ سال به بهره برداری خواهد رسید.

میلاد مقیمی زاده با اشاره به اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی این پروژه از محل کمک‌های خیران ورزشی ساز و جذب سرمایه گذار گفت: این طرح در ادامه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون شطرنج اجرایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار