برترین‌های دومین رویداد ملی فناورانه بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری معرفی شدند.

دومین رویداد ملی فناورانه کشاورزی دانش‌بنیان و بهره‌ور در کشاورزی با معرفی سه ایده برتر به کار خود در چهارمحال و بختیاری پایان داد.

ایده سنتز نانو کپسول اسانس مرزه از اعظم امیری، طراحی و تولید نانو بیوسنسور برای شناسایی سموم مواد غذایی و محصولات کشاورزی از سیده فاطمه احمدی و طراحی سامانه برآورد خسارات اقتصادی حرکات توده‌ای از صالح یوسفی به عنوان ایده‌های برتر دومین رویداد ملی فناورانه کشاورزی دانش بنیان و بهره ور شناخته شده‌اند.

حسین برزگر رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود کاهش بیش از ۳۰ درصدی منابع پایه (آب و خاک)، اما افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی موجب افزایش ۳۰ درصدی تولید غذا در استان شده است.

وی افزود: با وجود اینکه به بیش از ۸۵ درصد خودکفایی در حوزه امنیت غذایی دست یافته‌ایم، اما هنوز در بخش تامین نهاده‌ها میزان وابستگی بیشتری وجود دارد.

برزگر اضافه کرد: در راستای استفاده از دانش روز برای تولید نهاده‌ها، سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان در این بخش باید افزایش یابد که در دومین رویداد ملی فناورانه بخش کشاورزی برنامه‌ریزی لازم برای افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شد.

وی ادامه داد: دومین رویداد ملی فناورانه کشاورزی دانش بنیان همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با هدف حل چالش‌های پیش روی کشاورزی برگزار شد.

برزگر افزود: ۳۰ ایده به دبیرخانه دومین رویداد ملی فناورانه بخش کشاورزی ارسال شده که پس از بررسی سه ایده به عنوان ایده برتر برای رقابت کشوری از چهارمحال وبختیاری معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار