مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد پرونده‌های تخلف در استان نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش یافته است.

سعید فلاح با بیان اینکه تعداد پرونده‌های مختومه طی ۶ ماه نخست امسال، سه هزار و ۶۵۵ فقره بوده است، اظهار داشت: از این تعداد دو هزار و ۴۴۳ پرونده کالا و خدمات، ۳۹۹ مورد بهداشت و تعداد ۸۱۳ فقره در بخش قاچاق کالا و ارز بوده است.
وی به تعداد پرونده‌های تشکیل شده طی شش ماه نخست سال ۱۴۰۳، افزود: امسال در مجموع به ۳۶۶۱ فقره پرونده رسیدگی شد.

فلاح اضافه کرد: از این تعداد ۲۴۳۱ فقره در بخش کالا و خدمات، ۳۹۹ پرونده در بخش بهداشت دارو و درمان و ۸۲۳ فقره در بخش قاچاق کالا و ارز بوده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های مختومه طی ۶ ماه نخست امسال ۳۶۵۵ فقره بوده است، گفت: ۲۴۴۳ پرونده کالا و خدمات، ۳۹۹ مورد بهداشت و تعداد ۸۱۳ فقره در بخش قاچاق کالا و ارز گزارش شده است.

فلاح بیان کرد: در خصوص جرایم صادره در بخش کالا و خدمات ۴۲۰ میلیارد و ۵۰۷ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۸۳۴ ریال، در بخش بهداشت ۴۷ میلیارد و ۶۳۴ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۱۱۱ ریال، قاچاق کالا و ارز نیز دو هزار و ۹۲۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۱۳۶ریال بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۷۵ اکیپ گشت تعزیرات حکومتی با مشارکت بازرسان صمت، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی صورت گرفت، ادامه داد: در بازرسی‌های مشترک ۱۰۷۴ مورد بازرسی انجام شد و ۱۸۳ واحد دارای تخلف ثبت شد.

فلاح با بیان اینکه ۳۷۵ فقره پرونده تخلف در نیمه نخست امسال تشکیل شد، اضافه کرد: تعداد پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته و بیشترین تخلف مربوط به عدم درج قیمت و سپس عدم رعایت مقررات صنفی، عدم ارائه فاکتور خرید و گرانفروشی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه تعزیرات حکومتی صرفاً رسیدگی به صدور حکم است و در راستای کمک به دستگاه‌های ناظر در قالب گشت مشترک در بازرسی‌ها و نظارت بر بازار حضور پیدا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار