شهروندان و فراگیران دوره های آموزشی خصوصاً در حوزه آموزش کمک پرستاری فریب تبلیغات گمراه کننده موسسات فاقد مجوز و بدون صلاحیت را نخورند.

زهره خسروی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بر اساس گزارشات واصله مردمی و صحت سنجی و بررسی های صورت گرفته دریافتیم که افرادی با هویت مشخص با انجام تبلیغات گسترده در زاهدان ادعای برگزاری دوره 4 روزه آموزش کمک پرستاری با دریافت مبالغ هنگفت از مراجعه کنندگان داشته و مدعی شده اند که امکان اعطای مدرک معتبر با قابلیت ترجمه را نیز دارد. 
وی افزود: آموزش کمک پرستاران صرفاً از طریق اخذ مجوز از معاونت پرستاری وزارت بهداشت و مرکز ملی مهارت های بالینی کشور و تحت نظارت مستقیم مدیر پرستاری و پس از عقد قرارداد آموزشی امکان پذیر است و فراگیران این دوره باید مبانی تئوری و عملی کمک پرستاری را طی یکسال با 300 ساعت تئوری و 1080 ساعت عملی به اتمام برسانند.
وی گفت؛ تبلیغات اعطای مدرک معتبر در یک دوره کوتاه مدت 4 روزه کاملاً کذب بوده و مورد تایید نمی باشد. 
به گفته خانم خسروی؛ آنچه در این روزها نیز در تبلیغات شهری زاهدان توسط موسسه خاص پیرامون برگزاری این دوره دیده می شود صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و هیچ پایه و اساس قانونی نداشته و موسسه برگزارکننده این دوره آموزشی نیز فاقد صلاحیت علمی و تخصصی در این خصوص است. 
وی تاکید کرد: ضرورت دارد فراگیران برای گذراندن دوره آموزشی کمک پرستاری صرفاً از مجاری قانونی مورد تایید و پس از حصول اطمینان از صلاحیت افراد نام نویسی کنند چرا که در غیر این صورت دانشگاه هیچ ضمانتی در خصوص هزینه و زمان هدر رفته آنها نخواهد داشت.

برچسب ها: علوم پزشکی ، پرستاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار