نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: آشنایی بیشتر پیروان مذاهب، ایجاد تعامل بین آن‌ها و پرورش انسان‌های معتدل هدف اصلی موسسه علوم اسلامی خاتم‌النبیین(ص) است.

 آیت‌الله مصطفی محامی در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید موسسه علوم اسلامی خاتم‌النبیین(س) ضمن عرض تسلیت شهادت مردم مظلوم فلسطین و لبنان و همچنین شهادت سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان حزب‌الله به خصوص شهادت شهید سیدحسن‌نصرالله، بیان کرد: زندگی شهید سید حسن نصرالله برای ما درس آموز است از این جهت که ایشان یک نوجوان بود و وارد حوزه علمیه شد و در ادامه برای تحصیل عازم نجف شد و پس از بازگشت به لبنان در کنار تدریس و فعالیت‌های علمی به فعالیت‌های سیاسی پرداخت و به جایگاه دبیر کل حزب‌الله رسید و توانست این مجموعه را ۳۰ سال مدیریت و گسترش دهد.

امام جمعه زاهدان افزود: تاثیرگذاری این شهید تنها منحصر به لبنان و اسرائیل نبود و این شهید بزرگوار در دفاع از مردم فلسطین هم نقش آفرینی کرد و در برابر نقشه استکباری تشکیل داعش نیز به مقابله پرداخت و در بسیاری از کشورهای عربی و آفریقایی پرچمدار جبهه مقاومت بود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: شهید سیدحسن‌نصرالله یک عمر مجاهدت داشت و دشمن همواره در صدد به شهادت‌ رساندن او بود و بعد که موقعیت او را شناسایی کرد بیش از هشتاد تن بمب بر سر او ریختند و این نشان دهنده تأثیرگذاری این شهید بزرگوار بود.

وی اظهار کرد: سید شهید مجموعه‌ای از کمالات بود و دارای علم، معرفت، ایمان و باور قلبی به اسلام، انقلاب و مقاومت بود و همچنین برخوردار از شجاعت، شهامت، عقلانیت و تدبیر بود و با نگاه بلند و شیوه مدیریتی او سبب شد تا به یک شخصیت محبوب در جامعه تبدیل شود.

امام جمعه زاهدان گفت: ما در جهان اسلام و کشور خود به آن نیاز داریم و برای ایجاد چنین وحدت و همدلی بین مذاهب باید همدیگر را بشناسیم که این شناخت از یکدیگر زمینه تعامل را فراهم می‌کند و تاسیس موسسه خاتم‌النبیین(ص) با همین هدف شکل گرفته تا شناخت مذاهب از یکدیگر بیشتر شده و سبب تقویت بیشتر این تعاملات شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار