عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: ۳۰ هزار مشاور املاک در کشور به سامانه کاتب متصل شده‌اند.

اشکان الماسی عضو هیئت مدیره  اتحادیه مشاوران املاک تهران در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه تاکنون ۳۰ هزار مشاور املاک در کشور به سامانه کاتب متصل شده اند گفت: حدود ۱۷۵ هزار مشاور املاک در کل کشور وجود دارد که از این تعداد از تاریخ ۳ تیرماه  تاکنون به این سامانه متصل شده اند که طبق آخرین آمارهای ارائه شده تنها ۱۷ درصد به این سامانه که برای جلوگیری از فروش اموال غیر راه‌اندازی شده  متصل هستند.

وی ادامه داد: طبق اصل ۴ قانون اساسی شورای نگهبان باید در صیانت از قانون اساسی و فقه عمل کند اما مصالح کشور اقتضای تصویب این طرح را در مجمع تشخیص مصلحت نظام را دارد.

وی افزود:  یک نظم حقوقی از باب معاملات بر اساس قانون الزام به ثبت رسمی اموال غیرمنقول وجود دارد دولت بر اتحادیه تکلیف کرده در جهت پیشبرد این قانون اقدام کند. با توجه به آنکه تاکنون یک میلیون و ۳۰۰هزار جلد سند تک برگ صادر شده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: بحث تبصره ۴ ماده ۱ عنوان شده اسناد مالکیت حدنگاری که بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون صادر می‌شود مشمول قانون است که تا کنون ۱.۳ میلیون جلد سند بعد از لازم الاجرا شدن قانون الزام صادر شده است.

الماسی  افزود: البته  برخی از اسناد هم ناظر به قبل از لازم‌الاجرا شدن  قانون است که تا یک سال بعد از راه اندازی سامانه ساماندهی اسناد غیررسمی می توان بر مبنای گذشته عمل کرد.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار