معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: زنان روستایی و عشایری از ابزار‌های دیجیتال و تکنولوژی‌های جدید در مسیر تولیدات کشاورزی بهره‌مند می‌شوند.

زهرا بهروز آذر در نخستین همایش بین‌المللی و هشتمین آئین ملی گرامیداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری گفت: زنان روستایی و عشایری فراتر از نقش‌های سنتی همواره در تامین معیشت و تولید محصولات کشاورزی و دامپروری مشارکت داشته و با نقش آفرینی در تبیین غذای جامعه، فرصت کار و تلاش در عرصه‌های دیگر برای همه افراد جامعه فراهم کرده‌اند.

به گفته او، زنان جامعه روستایی و عشایری کشور گنجینه‌های انسانی فرهنگ و هویت ملی کشور هستند.

بهروز آذر ادامه داد: بخش مهمی از میراث فرهنگی اسلامی و ملی ایران به لطف تلاش و استقامت شما زنان روستایی و عشایر زنده و پویا باقی مانده است و بی‌شک نقش آفرینی شما تنها محدود به عرصه فرهنگ نبوده و ستون‌های خودکفایی ملی با مشارکت فعال شما در اقتصاد روستایی و عشایری از صنایع دستی تا کشاورزی و دامپروری پایدار مانده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: ما در دولت متعهدیم که مسائل و مشکلات شما را شناسایی و با کمک شما برای یافتن بهترین و موثرترین راه‌حل‌ها اقدام کنیم و بر روی آن به وفاق برسیم تا شرایط رفاه و توسعه را برای شما فراهم کنیم.

به گفته او، در این مسیر ارتقای جایگاه و توسعه همه جانبه زندگی در عرصه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری و توسعه صنایع دستی در دستور کار قرار دارد.

بهروز آذر با بیان اینکه زنان روستایی و عشایر به عنوان رهبران جامعه نقش مهمی دارند، افزود: تلاش داریم تا زمینه را برای مشارکت فعال آنان در تصمیم‌گیری‌های ملی فراهم کنیم تا با افزایش فرصت‌های آموزشی و توانمندسازی و توان افزایی فرصت‌های بیشتری را فراهم کنیم تا آموزش‌های فنی و تخصصی در حوزه‌های کشاورزی، روش‌های نوین کشت و کار و مدیریت منابع طبیعی را دراختیار آنان قرار دهیم تا بتوانند کسب و کارهای کشاورزی خود را راه‌اندازی کرده و به صورت مستقل آن را مدیریت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: مسیری را باید فراهم کنیم که زنان روستایی و عشایر به ابزارهای دیجیتال از جمله اپلیکیشن‌های مدیریت مزرعه، پیش‌بینی وضع هوا و تکنولوژی‌هایی مانند حسگرهای هایپ و سیستم‌های هوشمند آبیاری و پهپادهای کشاورزی دست پیدا کنند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

بهروز آذر با بیان اینکه زنان روستایی و عشایر در حفظ محیط زیست پیشگام هستند، گفت: زنان روستایی و عشایر بر پایه دانش بومی خود با حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی و منابع طبیعی کشور الگویی را برای توسعه پایدار ترسیم کردند.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار