معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: امسال بیمه زنان روستایی دارای ۳ فرزند به مرحله اجرا می‌رسد.

خانم انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری درباره نقش زنان شاغل روستایی در همایش هفتمین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری گفت: فعالیت این جمعیت موجب حفظ روستاها شده و تلاش آنها در حفظ محیط زیست و امنیت غذایی و گذشتن از مسائل رفاهی زیست بوم روستاها را حفظ کرده است.

او افزود: کاهش جمعیت روستاها و افزایش شهرنشینی یکی از معضلاتی است که برخی کشورها با آن درگیر هستند. ترکیه به لحاظ جمعیتی مشابه ایران بوده و جمعیت شهری بیشتری را به خود اختصاص داده است.

خزعلی ادامه داد: اگر سلامت غذایی جامعه و حفظ جمعیت مهم است باید به روستاها توجه بیشتری شود. همچنین در کنار مهاجرت معکوس باید برای افزایش جمعیت به مشکلات زنان روستایی رسیدگی شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: ظرفیت زنان روستایی تا امروز نه شناخته شده و نه از این ثروت ملی استفاده بهینه شده است.

خزعلی با اشاره به امور در دست انجام در حوزه روستاها گفت: تأمین اشتغال در وجوه مختلف با چالش‌هایی مانند تسهیلات، دریافت سیب سلامت برای محصولات، داشتن مکان مناسب برای کارآفرینی و… رو به رو است که این امور در حال پیگیری است.

او  با بیان اینکه پیشنهاد فروش محصولات در نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های دائمی و مرزی داده شده است، گفت: مسئله بیمه روستاییان و مسکن آنها از دیگر موضوع‌هایی است که نیاز به رسیدگی دارد. در این راستا بیمه زنانی که دارای ۳ فرزند هستند امسال به مرحله اجرا می‌رسد.

به گفته این مقام مسئول، در حوزه تأمین مسکن به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد شده است تا اهدا زمین برای ساخت مسکن روستاییان در اولویت باشد که این امر موجب دلگرمی جامعه روستایی شده و به ماندن در روستا تشویق می‌شوند.

خزعلی به موضوع بهداشت و آموزش اشاره کرد و گفت: اکنون برخی روستاها حتی از داشتن پزشک عمومی محروم هستند که در این خصوص باید فکر عاجل شود. در بخش آموزش هم برای جلوگیری از مهاجرت افراد مبادرت به ساخت خوابگاه‌های شبانه روزی برای دانش آموزان دختر و تأمین وسیله حمل و نقل برای دانش آموزان پسر شده که تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

او افزود: سطح سواد زنان عشایر باید افزایش پیدا کند و با آموزش‌های حضوری و مجازی باید تلاش کنیم تا مهارت و تخصص‌های لازم آموخته شود. همت و اهتمام دولت این است که روستاها گسترش پیدا کنند. ‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
همین دیروز در شهر جدید بهارستان در استان اصفهان به جای ۲۰۰ متر زمین وعده داده شده در خصوص قانون حمایت از جوانی جمعیت همه متقاضیان جمع کرده بودند و در گروه های ۱۰۰ نفره می‌خواستند زمینی بدهند که سهم هر خانواده ۶۰ تا ۷۰ متر از زمین بود .تازه رضایت عدم اعتراض هم به صورت کتبی میگرفتند.و می‌گفتند برید این صد نفر با هم کنار بیایید و خانه های ۶۰ یا۷۰ متری با هزینه خودتون بسازید.یه عده کمی رضایت دادند ولی بیشترشون گفتن نمی‌خواهیم و عطایش را به لقایش بخشیدیم .واقعا دلم برا خودم و مردم سوخت که با ذوق و شوق اومده بودن اما اینطور مسخره یه عده شدن .خوب زمین نداشتید چرا در این شهرها ثبت نام به عمل آوردید ضمن اینکه بهارستان اصفهان از چهار طرف همش بیابان و زمین هست و از منابع ملی هم هست.
آخرین اخبار