مدیرعامل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد قیر بی‌کیفیت و بدون گواهینامه در ساخت راه‌ها استفاده کند.

محمد مهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص ممنوعیت استفاده از قیر بی‌کیفیت در راه‌های کشور گفت: طبق دستورالعملی که صادر کرده‌ایم به هیچ عنوان دستگاه ها از جمله شرکت ساخت، بنیاد مسکن و سازمان راهداری حق استفاده از قیر بی‌کیفیت را ندارند و در صورت استفاده، مسئولیت آن بر عهده شرکت ها است.

او گفت: طبق دستورالعملی که سال گذشته از سوی وزیر راه‌وشهرسازی صادر شد تمامی قیرهای تولید شده باید گواهینامه تضمین کیفیت را دریافت کرده و در صورتی که این گواهینامه را دریافت نکنند حق استفاده ندارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر  میزان تولید قیر در کشور ۵ ونیم میلیون تن است که از این میزان ۲ونیم میلیون تن برای مصرف کشور و ۳میلیون تن برای صادرات است‌.

حیدری افزود: در حال حاضر با افزایش کیفیت و مقاوم سازی قیر در کشور میزان صادرات محصولات خود را افزایش می دهیم و در تلاش هستیم که صادرات کالاهای خود را به کشورهای حاشیه خلیج فارس، هند و چین افزایش دهیم.

او بیان کرد: در حال حاضر عمر قیر در کشور ۴ تا ۵ سال است که با افزایش کیفیت میزان آن را به ۱۰ تا ۲۰ سال می رسانیم.

برچسب ها: تولید قیر ، صنعت قیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار