مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: تعداد ۱۰ فقره طرح مرتعداری با مساحتی بیش از سه هزار هکتار در آیینی، احاله مدیریت و تحویل مجریان و بهره‌برداران شد.

یاسم خانمحمدیان اظهار کرد: در راستای اجرای دستورالعمل شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور و در راستای حفاظت، اصلاح و احیاء مراتع این تعداد تحویل مجریان و بهره‌برداران شد.

وی با اشاره به بیان کارکردهای مختلف و متنوع زیست‌بوم مرتعی و اهمیت آن، در خصوص رعایت و اجرای مفاد قرارداد و کتابچه طرح، گفت: این عرصه‌ها در قالب قراردادهای ۳۰ ساله و به منظور استفاده بهینه از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در مراتع با حفظ، اصلاح، احیاء و صیانت از عرصه ها احاله شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام بر لزوم استفاده از ظرفیت مردم بومی در راستای حفاظت از مراتع استان تاکید کرد و یادآور شد: یکی از اولویت‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مدیریت و حفاظت از مراتع است زیرا تا زمانی که مشارکت جوامع محلی نباشد، مدیریت مراتع دچار مشکل خواهد شد.

خانمحمدیان با بیان این که طرح های مرتعداری با رویکرد اقتصادی و بهره مندی از استعدادهای مراتع با هدف کاهش وابستگی به علوفه مراتع تهیه می شود، گفت: همکاری مردم و خصوصا دامداران و عشایر استان در حفاظت از مراتع و پوشش گیاهی آنها بسیار موثر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.