رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از اجرای ۵۰ میلیون هکتار طرح مرتعداری در استان‌های مختلف خبر داد.

عباسعلی نوبخت معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار کرد:  ۵۰ میلیون هکتار طرح مرتعداری در سال جاری در قالب یک برنامه پنج ساله به استان‌های مختلف ابلاغ شده است.

وی در خصوص طرح‌های مقابله بیابان‌زایی هم افزود: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور طرح سه میلیون هکتاری پروژه‌های آبخیزداری را برای عرصه‌های مناطق بیابانی آماده کرده است.

نوبخت ادامه داد: برای طرح کاشت یک میلیارد نهال، بخش قابل توجهی نهال در گونه های مختلف توسط نهالستان‌های فعال کشور تولید شده است.

وی بیان کرد: عمده این گونه‌های تولیدی برای جلوگیری از حرکت ماسه‌های روان و جلوگیری از شکل گیری پدیده گرد و غبار در کانون‌های اصلی تولید ریزگرد کاشت می‌شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد: بازدید از نهالستان‌های جنگلی، بیابانی و همچنین مراکز تولید بذر بیانگر پویایی و بالندگی نهالستان‌ها است.

وی با بیان اینکه تعداد نهال‌های تولیدی در بخش دولتی و خصوصی قابل توجه است، افزود: ادارات منابع طبیعی و آبخیرداری با درست جابجا کردن این نهال‌ها در زمان مناسب و انتقال به عرصه و با توجه به طرح‌هایی که برای عرصه‌ها در نظر گرفته شده است، اتفاقات مطلوبی را در زمینه افزایش جنگل کاری و مهار بیابان‌ها رقم بزنند.

 نوبخت امروز با هدف پیگیری اهداف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از جمله نهالستان‌ها و نهال کاری در قالب موافقت نامه ها به ایلام سفر کرد.

بازدید از نهالستان ایوان از جمله برنامه‌های نوبخت در سفر یک روزه به ایلام بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.