دستگاه سی تی اسکن و بخش NICU بیمارستان رازی بانه و پایگاه اورژانس جاده‌ای گل‌تپه سقز با حضور نماینده مردم این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی بهره برداری شد.

 دستگاه سی تی اسکن بیمارستان رازی بانه یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های سی تی اسکن کشور از سری محصولات جدید کمپانی زیمنس آلمان و ارزش ریالی آن با جانمایی و نصب حدود ۳۰۰ میلیارد ریال است.

بخش NICU هم یکی از بخش‌های مهم و پشتیبان بلوک زایمان در مراکز بیمارستانی است که محیطی امن برای تولد نوزادان به خصوص نوزادان نیازمند به مراقبت‌های تنفسی را ایجاد کرده و ارائه خدمات و اقدامات درمانی مناسب را امکان پذیر می‌سازد.

این طرح‌ها با هدف ارتقای رضایتمندی و شاخص‌های سلامت و جلوگیری از اعزام بیماران به خارج از شهرستان بانه انجام شد.

همچنین با حضور نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه پایگاه اورژانس ۱۱۵ گل‌تپه سقز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این پایگاه بخشی از مرکز جامع خدمات سلامت گل‌تپه بوده که توسط خیرین منطقه بازسازی و تجهیز شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: مرکز فوریت‌های پزشکی سقز دارای ۱۱ پایگاه شامل پنج پایگاه شهری و ۶ پایگاه جاده‌ای است.

پروین خسروپور افزود:این پایگاه بخشی از درمانگاه بوده که توسط خیرین منطقه گل‌تپه بازسازی و تجهیز شده که منطقه تحت پوشش پایگاه جاده‌ای گل‌تپه از لحاظ مراکز تفریحی و توریستی از جمله سد شهید کاظمی و غار تاریخی کرفتو، بسیار حائز اهمیت بوده و با توجه به وجود معادن متعدد در این منطقه و تردد زیاد در این مسیر و حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت، لزوم تأسیس یک پایگاه اورژانس در منطقه ضروری به نظر می‌رسید.

وی اضافه کرد: هزینه بازسازی پایگاه، ساخت پارکینگ و ملزومات رفاهی پرسنل حدود ۶ میلیارد ریال بود که تمام آن توسط خیرین سلامت منطقه و با همت و پیگیری شورا و دهیاری روستا به سرانجام رسیده است.

در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی کردستان در شهرستان سقز با ۱۱ پایگاه فوریت‌های پزشکی شامل ۵ پایگاه شهری و ۶ پایگاه جاده‌ای به مردم خدمات اورژانسی پزشکی ارائه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار