انگلیس در ادامه حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل فعالیت‌های ضداسرائیلی اعمال کرد.

وزارت امور خارجه و مشترک المنافع انگلیس امروز دوشنبه با نادیده گرفتن اقدام مشروع ایران طی عملیات وعده صادق ۲ علیه اراضی اشغالی برای پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه و ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه دو نهاد ایرانی و هفت فرد به اتهام دست داشتن در آنچه «تهدید، برنامه ریزی یا انجام فعالیت‌هایی با هدف تضعیف رفاه یا امنیت اسرائیل ادعا می‌کند» اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این تحریم‌ها در برگیرنده چهره‌های مهم در ارتش، نیروی هوایی و سازمان‌های وابسته به تولیدات موشک‌های بالستیک و کروز ایران است.

این تحریم‌ها از جمله سازمان فضایی ایران و دفتر طراحی سامانه‌های پیشران فرزانگان (FPSDB) و همچنین مهندس حسین پورفرزانه رئیس پیشران فرزانگان، امیر سرتیپ علی محمد نائینی، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (سپاه) و معاون رئیس سازمان فضایی ایران را هدف قرار داده‌اند. از دیگر چهره‌هایی که در لیست تحریم قرار دارند امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و سردار سرتیپ حمید واحدی هستند.

این اقدامات شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر می‌شود. اوایل امروز اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه ایران به دلیل انتقال موشک‌ها و پهپاد‌های این کشور به روسیه اعلام کرد.

مترجم: پورکند

برچسب ها: تحریم ایران ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار