بنابر آخرین آمار‌های اعلامی تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی در بورس تهران و فرابورس ایران در شهریورماه ۱۴۰۳ معادل ۳۳۰۰ نفر بوده است.

بنابر آمار‌های ارسالی از سمت شرکت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی در بورس تهران و فرابورس ایران در شهریورماه ۱۴۰۳ معادل ۳۳۰۰ نفر بوده که نسبت به مردادماه که تعداد ۳۲۹۸ نفر بوده با افزایش ۰.۶ درصدی همراه شده است.

همچنین تعداد سرمایه‌گذاران حقوقی این بازار‌ها در شهریورماه ۱۴۰۳ به ۱۵۷۶ نفر رسیده که این تعداد در مردادماه ۱۵۶۲ نفر بوده و بر اساس این آمار تعداد حقوقی‌های سرمایه‌گذار خارجی در بورس تهران و فرابورس هم با افزایش مواجه شده است.

در مجموع و بر اساس اطلاعات ارسالی تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه ایران در شهریورماه ۱۴۰۳ حدود ۴۸۷۶ نفر بوده است.

همچنین ارزش سبد سرمایه‌گذاری خارجی در بورس تهران و فرابورس ایران توسط حقیقی‌ها در شهریورماه ۱۴۰۳ حدود ۸۸۲۵ میلیارد ریال بود که میزان در مردادماه ۸۳۸۱ میلیارد ریال ثبت شده است آماری که نشان دهنده افزایش بیش از ۵ درصدی است.

ارزش سبد حقوقی‌ها نیز در شهریورماه ۱۴۰۳ حدود ۸۲ هزار و ۹ میلیارد ریال بوده است که در مرداد ماه به ۸۱ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال بوده است که افزایش بیش از ۱ درصدی را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار