کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به حضور محمدباقر قالیباف در بیروت آن هم در شرایط فعلی منطقه واکنش نشان دادند.

سفر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به بیروت آن هم در شرایط فعلی و سایه جنایات و خباثت رژیم صهیونیستی بر منطقه واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی فارسی و عربی به همراه داشت.

همچنین اینکه تصاویر منتشر شده از حضور قالیباف در منطقه بمباران شده از سوی رژیم صهیونیستی در بیروت و هواپیما که نشان می‌دهد وی، شخصاً خلبانی را برعهده دارد، واکنش‌ها را چند برابر کرد. کاربران از شجاعت مسئولان جمهوری اسلامی در مقایسه با سران ترسوی رژیم صهیونیستی نوشتند. آنها این سفر را تکمیل کننده نماز جمعه نصر و سفر چندی پیش سید عباس عراقچی وزیر امورخارجه ایران به بیروت دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 
 
  تینا امین:
بعد از نماز جمعه نصر، سفر دکتر عراقچی و سفر دکتر قالیباف بهترین و مؤثرترین تصویری است که اقتدار ایران را نمایندگی می‌کند. مدل حضور آقای عراقچی در لبنان و مدل سفر و پرواز آقای ‎قالیباف یک بازنمایی درست از درایت ایرانیان در منطقه در این زمان حساس است.

مهدی محمدی:
‏سفر به بیروت در میانه هنگامه‌ای که آتش و دود تجاوز دشمن را حتی از پنجره هواپیما می‌توان دید افتخاری بزرگ است. پیام این سفر این است: مقاومت استوار و سربلند ایستاده و دشمن روز خوش نخواهد دید. 

 سیدپویان حسین‌پور:
از نماز نصر در اوج تهدید دشمن تا سفر عراقچی وزیر خارجه به بیروت و حالا سفر قالیباف رئیس مجلس به لبنان در اشغال و محاصره هوایی همه و همه یک پیام دارد: ایران ابرقدرت غرب آسیاست.

مسعود رحیمی:
‏«با اینکه با آقای ‎قالیباف و آقای عراقچی در برخی مسائل اختلاف داریم، اما نباید زحمات و کار‌های خوبشون رو نادیده بگیریم، حضور این دو مقام ارشد در این برهه حساس در لبنان بسیار ارزشمند و قوت قلبی برای لبنان و حزب‌الله است. دمتون گرم... و من الله توفیق.»

عزیز غضنفری:
سفر آقای قالیباف به لبنان فقط نشان‌دهنده درایت سیاسی مسئولان جمهوری اسلامی نیست بلکه شجاعت و اقتدار آنان را نیز به تصویر می‌کشد. سیاستمدار باید در وقت خودش تصمیم مدبرانه و شجاعانه بگیرد. قالیباف خودش را سرباز رهبری می‌داند که در اوج تهدید دشمن در فضای باز نماز جمعه نصر اقامه کرد.

احسان رستگار (تلخیص توئیت):
رجال ایران در جست‌وجوی پناهگاه نیستند بلکه حضورشان حتی در مناطق جنگ‌زده، امیدآفرین و حصن است برای مظلومان و پناهجویان. در شرایط جنگی و بمباران‌های پایان‌ناپذیر رژیم صهیونیستی در لبنان، رئیس مجلس وارد بیروت شد... سربازان وطن در هر لباس و جایگاهی، مخلصانه سبقت می‌گیرند از یکدیگر جهت تحقق حداکثری منافع ملی، خدمت‌رسانی حداکثری به مردم و حفاظت حداکثری از «حریم صهیون‌ستیز حرم جمهوری اسلامی ایران و ‎جبهه مقاومت آزادی‌خواه منطقه و جهان»

 سیدعلی موسوی:
«وسط جنگ و تهدید‌های رژیم، رئیس مجلس مملکت خودش به عنوان خلبان نشسته پشت رُل، رفته بیروت فرود اومده.»

عبدالرضا ح. ک:
«خود بیروت رفتن الان قشنگ جون به کف دست گرفتنه. بعد تو خودت هم پشت رُل نشستی؟ درد و بلات بخوره تو سر دشمنات.» ‎#قالیباف

 محمدرضا علی‌پور:
«اگر قراره خلبانی قالیباف یکجا به نمایش گذاشته بشه، دقیقاً همینجاست نه اون سفر‌های دیپلماتیک به باقی کشورها. اینکه سیاستمدار‌های ما با سابقه رزمندگی، هنوز همون روحیه رو در ‎میدان حفظ می‌کنند.» ‎#عباس_عراقچی

 احسان عبادی:
«مرد میدان این بار در لباس خلبان با سمت رئیس مجلس ‎ایران در پی دیپلماسی فعال. روح حاج قاسم و شهید نصرالله را شاد کردی حاج باقر.»

مجید امیررحیمی:
سفر آقای دکتر ‎قالیباف هم همانند سفر هفته گذشته آقای عراقچی به بیروت در این شرایط که در آستانه انتخابات امریکا، نتانیاهو هار شده و خط قرمزی برایش معنی نداره شجاعانه و نشان دهنده عزم راسخ ایران در حمایت از لبنان، محور مقاومت و پیگیری آتش بس است. ان‌شاءالله به سلامت برگردند. 

 مهدی قنبری‌ها:
‏رهبر انقلاب: «برای یک ملت یکی از اساسی‌ترین مسائل این است که مردان شجاع و کارآمدی داشته باشد؛ برای این‌که از او در روز حادثه دفاع کنند.» (۱۹/۱۲/۱۳۸۳‎)

منبع: روزنامه جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.