رفیعی گفت: حضور رئیس مجلس در لبنان ادامه‌دهنده همان حرکتی بود که مردم در نمازجمعه نصر شروع کردند و خیلی مقتدرانه و باصلابت وارد نمازجمعه شدند.

سمیه رفیعی سخنگو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: اتحادیه بین‌المجالس یکی از ارکان مهم در دنیاست که ۱۸۰ کشور در آن عضو هستند و بیش از ۱۳۰ سال قدمت دارد و بازوی پارلمانی سازمان ملل است و چهار کمیته دائمی شامل صلح امنیت بین‌المللی، کمیته توسعه پایدار، کمیته حقوق بشر و دموکراسی و امور سازمان ملل است.

وی اظهار کرد: تم امسال اجلاس که صدوچهلمین اجلاسیه است در مورد کاربرد علم و فناوری برای صلح پایدار است.

سخنگو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بیان کرد: ماده اضطراری که توسط کمیته حقوق بشر مطرح می‌شود درباره کاربرد هوش مصنوعی برای امنیت پایدار است. با توجه به تحولات منطقه و کشتاری که رژیم صهیونیستی رقم می‌زند استفاده از هوش مصنوعی که علم و فناوری باید در خدمت بشر باشد از آن به‌عنوان جنگ‌افزار استفاده می‌کند.

رفیعی بیان کرد: با توجه به ماده اضطراری اجلاس و شرایطی که حاکم است و توحش رژیم خیلی می‌تواند حضور مهم و اثرگذاری باشد. IPU دوبار در سال مجمع عمومی دارد و خیلی مرسوم نیست رئیس مجلس خود شرکت کند گرچه از کشور‌های دیگر روسا حضور دارند و حضور قالیباف حضور تعیین کننده‌ای است، چون با ابزار اجلاسیه و ماده اضطراری که مطرح می‌شود می‌تواند جنایات را محکوم کند و یک بیانیه مطرح می‌شود به نفع مظلوم فلسطین و لبنان باشد.

وی تاکید کرد: حرکت آقای قالیباف در این شرایط حرکت ناب و ویژه‌ای بود و اینکه هواپیما را هدیت کند و در این وضعی که چیزی قابلیت پیش‌بینی ندارد. همراهی که با عراقچی تشریف برده بودند می‌گفتند شما اینجا را ندیدید کربلایی رخ داده است.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانت و پردیس در مجلس گفت: حضور آقای عراقچی فوق‌العاده بود و با آن دید باز رئیس قوه مقننه تصمیم می‌گیرد به‌عنوان یک کاپیتان تراز هواپیما را هدایت کند و هیچ تشریفات و حضور نظامی ندارد و یک حضور رسمی و دیپلماتیک دارد. 

رفیعی اظهار کرد: این حرکت ادامه‌دهنده همان حرکتی بود که مردم در نمازجمعه نصر شروع کردند و خیلی مقتدرانه و باصلابت وارد نمازجمعه شدند علی‌رغم همه جنگی که علیه مردم در فضای مجازی رخ داده است. اخباری که اسرائیلی‌ها منتشر می‌کنند اخباری است که به لحاظ امنیت روانی تحت‌الشعاع قراردهد، اما باز هم مردم در نمازجمعه نصر وارد شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۲ مهر ۱۴۰۳
ما یواش یواش نگران سلامتی سردار عزیزمان قاآنی عزیز می شویم و امیدوارم خبر اطمینان بخشی از سلامتی ایشان بدستمان برسد.
آخرین اخبار