پیکر سردار شهید عباس نیلفروشان در شهر‌های تهران و مشهد و اصفهان تشییع می‌شود.

فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان در خصوص مراسم تشییع و خاکسپاری سردار شهید عباس نیلفروشان گفت: پیکر شهید نیلفروشان در عملیات تفحص پیدا شده و در اولین فرصت به میهن اسلامی انتقال داده خواهد شد.

سردار مجتبی فدا با بیان اینکه مردم اصفهان همچون همیشه که در تشییع پیکر شهدا از جمله تشییع پیکر شهدا در ۲۵ آبان، تشییع پیکر سرلشکر حجازی، شهید محمدرضا زاهدی و تشییع پیکر دیگر شهدای راه حق حضور داشتند، این بار نیز حماسه خواهند آفرید، افزود: پیکر سردار شهید عباس نیلفروشان پس از انتقال به کشور تشییع می‌شود.

وی گفت: علاوه بر اصفهان مراسم تشییع پیکر باشکوه شهید نیلفروشان در شهر‌های تهران و مشهد نیز برگزار و در نهایت در گلستان شهدای اصفهان خاکسپاری خواهد شد.

سردار نیلفروشان در سالِ ۱۳۴۵ در اصفهان متولد شدو در ۱۴ سالگی به‌عنوان بسیجی داوطلب به جبهه‌های غرب و سپس جنوب رفت و در طول جنگ ایران و عراق با سمت‌های مختلفی در لشکر ۱۴ امام حسین (ع) و لشکر ۸ زرهی نجف اشرف از جمله فرماندهی دسته، فرماندهی گروهان، فرماندهی گردان، فرماندهی محور و معاونت عملیات لشکر ۸ نجف در زمان فرماندهی احمد کاظمی ایفای نقش کرده‌است.

وی پیش‌تر معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه، فرماندهی دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، جانشینی فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین (ع)، معاونت اجرایی سپاه و جانشینی معاونت عملیات سپاه در زمان معاونت سرتیپ محمدرضا زاهدی را در کارنامه نظامی خود داشته است.

عباس نیلفروشان بعد از پایان جنگ، تحصیل خود را ادامه داد و با مدرک دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه امام حسین (ع) در همین دانشگاه با رتبه دانشیاری از اعضای هیئت علمی شد و در دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشگاه امام حسین (ع) نیز تدریس می‌کرد.

این سردار شهید نویسنده کتاب‌های بالامبو، دکترین جنگ‌های نوظهور، دکترین نظامی با رویکرد جنگ ناهمگون و دفاع در اندیشه امام خمینی است.
وی همچنین سابقه ۵ سال حضور در لبنان و سوریه را در کارنامه خود دارد.
این سردار مجاهد و مهاجر فی‌سبیل‌الله از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه در لبنان در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونیسم در شامگاه روز جمعه ششم مهرماه به هم‌رزمان شهیدش پیوست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار