نخستین دوره جشنواره شو اسب سواری با حضور ۸۴ اسب از ۱۳ استان کشور به میزبانی مهاباد برگزار شد.

نوروز علیمردان رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: در جشنواره شو اسب سواری کشوری بیش از ۸۴ اسب از ۱۲ استان کشور و همچنین پنج شهر بوکان، مهاباد، ارومیه، نقده و میاندوآب حضور داشتند.

وی ادامه داد: اسب‌های حاضر در این جشنواره توسط صاحبان آنها به نمایش گذاشته شدند و شماری از سوارکاران نیز با اسب‌های خود اقدام به انجام حرکات نمایشی کردند.

علیمردان با بیان اینکه هدف اصلی برگزاری این همایش نشان دادن اسب‌های اصیل کشوری است، یادآور شد: آشنایی بیشتر علاقه‌مندان با اسب‌های اصیل ایرانی و همچنین ایجاد نشاط اجتماعی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این همایش دنبال شد.

وی تاکید کرد: در پایان این مراسم از شرکت‌کنندگان برتر با اهدای لوح تابلو فرش قدردانی شد.

در این جشنواره که با استقبال خوب شهروندان همراه شد، چندین برنامه فرهنگی، هنری دیگر از جمله پخش موسیقی محلی کردی (دهل و سورنا) و گروه رقص کردی (هه‌ل‌په‌رکی) نیز برگزار شد.

سوارکاری از ورزش‌هایی است که در چند دهه اخیر مورد توجه خاصی از سوی علاقه‌مندان مواجه شده است، امروزه این ورزش به عنوان یک رقابت سالم و مفید و به عنوان سرگرمی و به منظور گذراندن اوقات فراغت مورد توجه قرار گرفته و هر ساله تعداد بیشتر طرفدار به سوی خود جلب می‌کند.

اسب اصیل کردی به عنوان یکی از زیباترین اسب‌های ایران و حتی جهان شهرت دارد و طبق نوشته‌های جهانگردان و مورخان از «هرودت» گرفته تا عصر معاصر به اقصی نقاط دنیا انتقال یافته است و خون آن در شریان‌های اسب‌های دنیا جریان دارد؛ این اسب از اسب‌های توانای ارزشمند و پرخون دنیا محسوب شده و مبدا و منشا آن ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.