وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که طی حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به این کشور، تاکنون ۲۱۶۹ نفر شهید و ۱۰۲۱۲ تن دیگر زخمی شده‌اند.

در حالی که حملات هوایی رژیم اشغالگر اسرائیل به مناطق مختلف لبنان همچنان ادامه دارد، وزارت بهداشت لبنان از افزایش تعداد شهدا به ۲۱۶۹ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت لبنان در اطلاعیه‌ای گفت که در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۸ نفر شهید و ۱۱۳ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

دقایقی پیش نیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر مناطقی در بیروت را هدف حمله قرار دادند. به گفته منابع لبنانی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساختمانی در بین منطقه «رأس النبع» و «النویری» را هدف حمله قرار داده‌اند که موجب ریزش کامل این ساختمان چند طبقه شده است.

در این میان سخنگوی کمیسر حقوق بشر سازمان ملل روز گذشته گفت: «شاهد همان الگو‌هایی (در لبنان) هستیم که در غزه شاهدش بودیم، همان تجهیزات و روش‌های جنگی استفاده می‌شود».

او تأکید کرد که رژیم صهیونیستی تلاش دارد لبنان را به غزه‌ای دیگر تبدیل کند.

اما این حملات علاوه بر تلفات جانی، همچنین موجب آواره شدن صد‌ها هزار نفر شده است؛ در این راستا سازمان ملل گزارش کرده است که در ماه گذشته، حملات هوایی اسرائیل، بیش از ۶۰۰ هزار نفر از مردم لبنان را وادار کرده تا از خانه‌های خود فرار کنند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر دیگر از مردم این کشور مجبور شدند لبنان را ترک کنند.

طبق گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز آمار و ارقامی که سازمان ملل ارائه داده است، تقریباً با تعداد آوارگان در جریان جنگ سال ۲۰۰۶ لبنان برابری می‌کند.

از سوی دیگر یک منبع آگاه در نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) در گفتگو با شبکه الجزیره تأیید کرد که نظامیان اسرائیلی به‌ سوی ۳ مقر این نیرو‌ها در جنوب لبنان آتش گشوده‌اند. در این حمله، ۲ نیروی یونیفل در یکی از مقر‌ها دچار جراحت شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار