مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از انتخاب این استان به عنوان پایلوت سامانه کودک زیست به منظور آگاهی بیشتر دانش آموزان با محیط زیست خبر داد.

علیرضا محمدی گفت: ۷ درصد مساحت استان ایلام زیر نظر مدیریت محیط زیست است که شامل چهار منطقه حفاظت شده و دو آثار طبیعی است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه آلودگی‌های زیست محیطی در زمینه آب، خاک و هوا، افزود: در این خصوص آزمایشگاه مرکزی با اعتباری بیش از یک و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان تعمیر و تجهیزات آن خریداری شده است.

محمدی با تأکید بر نقش مهم محیط زیست در سلامت انسان، اضافه کرد: ۸ ایستگاه سنجش ذرات گرد و غبار در مرکز استان و شهرستان وجود دارد.

وی با بیان این که در حوزه آموزش و مشارکت‌های مردمی ۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، ادامه داد: دو قرارداد با دانشگاه ایلام منعقد شده و قرار است، ۲۰ کلاس آموزشی برای دانش آموزان برگزار شود.

محمدی با اشاره به برگزاری ۷ کارگاه آموزشی توانمندسازی برای شورای اسلامی شهر و روستا، دهیار‌ها و سایر اقشار مردم برگزار شده است، اذعان کرد: با توجه به نقش کلیدی دانش آموزان در حفاظت از محیط زیست، در این خصوص چهار کارگاه آموزشی برای مدیران مدارس ابتدایی نیز برگزار شد.

وی به راه اندازی سامانه کودک زیست اشاره کرد و افزود: این سامانه متعلق به سازمان محیط زیست است؛ ولی استان ایلام به عنوان اداره پایلوت در این زمینه کار می‌کند و تفاهم نامه هم با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها منعقد شده است.

برچسب ها: محیط زیست ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.