رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام اظهار کرد: همه ساله در ماه‌های پاییز و زمستان میانگین بین ۳۰ تا ۷۰ گونه از انواع پرندگان زمستان‌گذران به استان ایلام مهاجرت می‌کنند.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام اظهار کرد: همه ساله در ماه‌های پاییز و زمستان میانگین بین ۳۰ تا ۷۰ گونه (این تعداد همه ساله بسته به شرایط جوی متغییر است) از انواع پرندگان زمستان‌گذران به استان ایلام مهاجرت می‌کنند.

اکبر محمدزاده افزود: بسیاری از این پرندگان عبوری هستند و بعد از چند روز استراحت در تالاب‌های استان، سفر خود را به دیگر سرزمین‌ها ادامه می‌دهند و بسیاری دیگر از آنها نیز تا ماه فروردین در استان باقی می‌مانند.

وی یادآور شد: زیستگاه‌های استان دارای ۱۴ سایت سرشماری محل اتراق پرندگان مهاجر است که از دی‌ماه سرشماری پرندگانی که ایلام را برای گذران زمستان انتخاب می‌کنند، انجام می‌شود.

محمدزاده بیان کرد: قبل از حضور پرندگان تالاب‌ها و مرداب‌های محل اتراق و زیست آنها پایش می‌شود و همزمان با حضور این پرندگان پایش و رصد عرصه‌های طبیعی برای جلوگیری از شکار این وحوش افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: همچین برای جلوگیری از شیوع بیماری ویروسی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز گشت‌های مشترک بین محیط زیست، دامپزشکی و مرکز بهداشت در زیستگاه‌های پرندگان مهاجر انجام می‌شود.

برچسب ها: محیط زیست ، پرندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.