استاندار کردستان گفت: در نشست امروز هیات دولت موضوع پرداخت بهای گندم مطرح و قرار شد با تدابیر دولت مطالبات کشاورزان استان به‌زودی پرداخت شود.

آرش زره تن لهونی با اشاره به دیدار و نشست خود با معاون اول رییس جمهور در مورد ضرورت پرداخت مطالبات گندمکاران کردستانی، اظهار کرد: در دیدار خود با دکتر عارف، معاون اول رییس جمهور، موضوع پرداخت مطالبات گندمکاران کردستانی به صورت جدی پیگیری و مورد تاکید معاون اول قرار گرفت.

وی گفت: با طرح همین موضوع از سوی معاون اول ریاست جمهوری در جلسه امروز هیات دولت و تاکید رییس جمهور در این جلسه، مشکل پرداخت بهای گندم کشاورزان حل خواهد شد.

استاندار کردستان با تاکید بر اهمیت پرداخت به موقع مطالبات معوقه کشاورزان کردستان افزود که به صورت مستمر پیگر حل مشکلات کشاورزان استان هستم و افزون بر نشست و مکاتبات لازم با معاون اول رییس جمهور، تا کنون این موضوع را چندین بار از طریق رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشاورزی پیگیری کرده ام.

وی ضمن قدردانی از اهتمام ویژه رییس جمهور و معاون اول در جلسه امروز هیات دولت برای تامین و پرداخت مطالبات کشاورزان کردستان؛ افزود: با توجه به آغاز فصل کاشت گندم پاییزه، پرداخت بهای گندم خریداری شده کشاورزان در اولویت دولت قرار گرفته است.

تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۷۱ هزار تن گندم در استان به طور تضمینی خریداری شده که ارزش این میزان گندم بیش از ۲۰۷ هزار میلیارد ریال بوده و از این میزان تاکنون ۱۱۸ هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

کردستان رتبه دوم خرید تضمینی گندم در کشور را برای دومین سال متوالی، کسب کرده  و خرید این محصول در استان تا پایان مهر ماه طول می‌کشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار