رئیس جمهور ترکیه در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی یک سازمان تروریستی است که قصد به آتش کشیدن منطقه را دارد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه کشور‌های غربی که از رژیم تروریستی اسرائیل حمایت می‌کنند، شریک قتل عام هستند، اعلام کرد: ما به خوبی از اهداف اسرائیل در منطقه و آنچه انجام می‌دهد آگاه هستیم.

براساس گزارش الشنره، او در ادامه تاکید کرد: همه باید بدانند که اسرائیل یک سازمان تروریستی صهیونیستی است و نتانیاهو و باندش می‌خواهند دایره جنگ را گسترش دهند تا کشورهای دیگر را نیز در بر بگیرد.

شایان ذکر است که اردوغان پس از حمله نظامی رژیم تروریستی اسرائیل به غزه، انتقادات خود را نسبت به این رژیم تشدید کرد و آن را به انجام جنایات جنگی و نسل کشی متهم کرد. او جنبش حماس را نیز مبارزان آزادی توصیف کرد و در ادامه آنکارا اعلام کرد که دیگر روابط تجاری با رژیم تروریستی اسرائیل نخواهد داشت.

با این وجود طبق گزارش وب سایت انگلیسی میدل ایست آی تجارت بین ترکیه و رژیم صهیونیستی از طریق طرف‌های ثالث مانند یونان ادامه دارد. میدل ایست آی همچنین نوشت که داده‌ها حاکی از افزایش یافتن صادرات کالاهای خاص از سوی ترکیه به رژیم صهیونیستی در سال جاری هستند.

براساس گزارش موسسه آمار ترکیه، ارزش تجارت بین ترکیه و رژیم صهیونیستی در سال گذشته میلادی ۶.۳ میلیارد دلار بود که ۷۶ درصد آن صادرات ترکیه بوده است. همچنین ترکیه تامین کننده اصلی محصولات مقرون به صرفه برای اسرائیل بوده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
ای روباه مکار تو که با این سازمان در ارتباطی
لعنت بهت جنس خراب
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۳:۵۹ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
بغیراز چرت پرت گفتن هیچ کاری از دست بر نمیاد
آخرین اخبار