رئیس پلیس راهنمایی رانندگی شهرستان قم، گفت: هم اکنون مهمترین دغدغه پلیس راهنمایی و رانندگی استان پس از راکبان و سرنشینان موتورسیکلت‌ها، موضوع عابران پیاده به‌ویژه دانش‌آموزان و افراد سالمند است.

سرهنگ حمید عرب عصر امروز در نشست رؤسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های پلیس راهور شهرستان قم با فرماندار قم با اشاره به این نکته که آمار تصادف‌های عابران پیاده در این استان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش۴۴ درصدی داشته است، اظهار داشت: نرخ تصادف‌های منجر به فوت نیز ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به افزایش صدمه‌های ناشی از تصادف عابران پیاده خاطرنشان کرد: هم اکنون مهمترین دغدغه پلیس راهنمایی و رانندگی استان پس از راکبان و سرنشینان موتورسیکلت‌ها، موضوع عابران پیاده به‌ویژه دانش‌آموزان و افراد سالمند است.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی شهرستان قم با تاکید بر لزوم همکاری ارگان‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف با پلیس راهور در زمینه آموزش عابران پیاده تصریح کرد: رانندگان درون شهری را در خصوص خطر‌های ناشی از عبور عابران پیاده، توجیه کردیم، تیم گشت نامحسوس نیز ۲ برابر افزایش یافته‌است.

عرب تاکید کرد: با رانندگانی که در بزرگ‌راه‌ها با بی‌توجهی به مقررات و با سرعت غیرمجاز، جان شهروندان و عابران را با خطر مواجه می‌کنند با جدیت برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان با بیان اینکه پلیس از تخلف رانندگانی که منافع شخصی را بر منافع عموم ترجیح می‌دهند، گذشت نخواهد کرد یادآور شد: آمار توقیف خودروی رانندگان متخلف حدود ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین ضرورت هوشمندسازی معابر عمومی را مورد تاکید قرار داد و گفت: هم اینک از سوی شهرداری قم، ۲۹ چراغ راهنمایی و رانندگی موجود در سطح شهر، هوشمند شده است.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی شهرستان قم با تاکید بر اینکه دوربین‌های هوشمند باید در همه تقاطع‌های شهر فعال شود بیان کرد: قرار دادن مامور پلیس در میدان‌ها و تقاطع‌ها، برای روان‌سازی ترافیک، کارایی لازم را نخواهد داشت.

همزمان با هفته نیروی انتظامی، نشست صمیمی فرماندار قم با رئیسان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های پلیس راهنمایی رانندگی قم برگزار و طی آن، از خدمات و تلاش‌های نیرو‌های انتظامی و راهور تجلیل شد.

منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار