معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: ۴۹۳ تشکل مردم نهاد در استان فعال هستند.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در جلسه شورای توسعه و حمایت از سمن های استان گفت: سازمان‌های مردم نهاد استان در سه سال اخیر با رشد ۵۱ درصدی مواجه بوده و همه درخواست‌ها منجر به صدور مجوز و تحویل اعضای آن‌ها شده است.

او افزود: ورود و فعالیت این سازمان‌های مردم نهاد تاکنون مثبت و موجب ترقی و پیشرفت بوده و کمک‌های زیادی به حوزه حاکمیتی و اجرایی داشته اند.

طالبی با تأکید بر اینکه کمیته‌های کارشناسی باید بر اساس ضوابطِ سازمان‌های مردم نهاد، درخواست‌ها را بررسی کنند، اظهار کرد: دستگاه‌های تخصصی باید برای فعالیت این سازمان ها، طبق نظرات و قوانین موجود در کمترین زمان، مجوز‌ها را صادر کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۹۳ تشکل مردم نهاد در استان فعالیت دارند، ادامه داد: ۲۸۶ سازمان غیر دولتی و مردمی با مجوز استانداری و فرمانداری، ۱۱۸ سازمان با مجوز بهزیستی و ۸۹ سازمان مردم نهاد هم با مجوز اداره کل ورزش و جوانان فعالیت دارند.

او گفت: اینکه نخگبان، گروه‌های تخصصی و جهادی، جوانان انقلابی و مسجدی و همه کسانی که علاقمند هستند تا فعالیتی برای ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داشته و کمک کار دستگاه‌های اجرایی باشند، می‌توانند درخواست خود را اعلام کنند.

در این جلسَه برای درخواست مجوز فعالیت ۶ سازمان مردم نهاد دیگر و تمدید فعالیت برخی از سازمان‌ها نیز بحث و تبادل نظر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار