آکسیوس در گزارشی نوشت که با شهادت سیدحسن نصرالله، مسیر غرب برای انتخاب رئیس جمهور مورد نظر خود در لبنان باز می‌شود. 

نشریه آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که کاخ سفید می‌خواهد از جنگ وحشیانه اسرائیل در لبنان و علیه جنبش حزب الله سوء استفاده و مداخلات سیاسی خود علیه دولت لبنان را عملی کند. 

به نوشته این نشریه، تقریباً دو سال است که هیچ رئیس جمهوری در لبنان وجود ندارد و تلاش‌های مقامات لبنانی برای انتخابات رئیس جمهور جدید به بن بست رسیده است. چنین شرایطی بستری را فراهم می‌کند تا آمریکا بیش از پیش در امور داخلی لبنان نفوذ کند.

آکسیوس مدعی شد: (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، فرماندهان ارشد این گروه و دیگر اعضای آن در حملات هوایی اسرائیل در هفته‌های اخیر کشته (شهید) شده‌اند و این امر  با توجه به عدم انتخاب رهبر جدید، گروه قدرتمند حزب الله لبنان را تضعیف کرده است.

حزب الله از جنبش‌های قدرتمند لبنان است و سال گذشته تلاش‌های گسترده‌ای برای انتخاب سلیمان فرنجیه، نامزد ریاست جمهوری و رهبر حزب مسیحی «المَرَده» لبنان انجام داد. این در حالی بود که با مداخلات غرب و مخالفت آمریکا با فرنجیه مذاکرات به بن بست رسید.

فرنجیه در پی به شهادت رسیدن «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان توسط رژیم صهیونیستی در پیامی به ادامه یافتن مسیر حزب‌الله لبنان در پی شهادت این رهبر مقاومت تاکید کرد. فرنجیه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نماد (مقاومت) رفت، اسطوره متولد شد، مقاومت ادامه دارد.

آکسیوس می گوید آمریکا ابتدا نامزد مورد نظر خود را معرفی می‌کند و با اجبار اسرائیل به پایان جنگ، گزینه مورد نظر خود را اصلح نشان می‌دهد.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار