کشاورز نمونه تولیدکننده ذرت علوفه‌ای از شهرستان میاندوآب به رقابت‌های ملی برگزیدگان برتر بخش کشاورزی راه یافت.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از راهیابی کشاورز نمونه میاندوآبی به مرحله رقابت‌های ملی برگزیدگان برتر بخش کشاورزی در رشته تولید ذرت علوفه‌ای خبر داد.

مسئول گروه ذرت معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی در حالی که معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم وی را همراهی می‌کرد از مزرعه نمونه در حال برداشت ذرت علوفه‌ای واقع در روستای زینال کندی این شهرستان بازدید کرد.

افزایش ۴۳ درصدی تولید ذرت علوفه‌ای در میاندوآب

معاون رئیس سازمان استان آذربایجان غربی و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: امسال ۶۴۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافت و پیش بینی می‌شود با ۴۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ۳۸ هزار و ۴۰۰ تن محصول از این اراضی برداشت شود.

رضا مقدم افزود: به دلیل نظارت مستمر کارشناسان جهاد کشاورزی میاندوآب بر مراحل مختلف زراعت ذرت علوفه‌ای و توجه کشاورزان به توصیه‌های فنی کارشناسان درخصوص رعایت اصول بهزراعی، مزارع ذرت علوفه‌ای این شهرستان از وضعیت مطلوبی برخوردارند.

معاون جهاد کشاورزی استان یادآور شد: متوسط عملکرد ذرت علوفه‌ای در هر هکتار از مزارع شهرستان میاندوآب بالغ بر ۶۰ تن است.

وی ادامه داد: عملیات کیل گیری مزرعه نمونه استانی ذرت علوفه‌ای با حضور مسئول گروه ذرت وزرات جهاد کشاورزی و کمیته شناسایی و انتخاب برگزیدگان برتر بخش کشاورزی استانی و شهرستانی در مزرعه ۲۰ هکتاری هاشم شهبازلو کشاورز روستای زینال کندی این شهرستان برای راهیابی به مرحله کشوری و رقابت با نمونه‌های ملی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب عنوان کرد: در این کیل گیری عملکرد مزرعه مطلوب و قابل رقابت با نمونه‌های کشوری ارزیابی شد.

مقدم اظهار کرد: شهرستان میاندوآب با دارا بودن بیش از ۶۴ هزار رأس دام سنگین و ۴۰۴ هزار رأس دام سبک، یکی از قطب‌های مهم دامپروری استان محسوب می‌شود از این رو کشت نباتات علوفه‌ای به منظور تولید و تامین علوفه مورد نیاز احشام، از دیر باز در این شهرستان مرسوم بوده است و بیش از ۳۰ درصد از اراضی زراعی میاندوآب با تولید سالانه بالغ بر ۱۴۰ هزار تن محصول به نباتات علوفه‌ای از جمله یونجه، ذرت علوفه ای، جو، ماشک و خلر اختصاص دارد که علوفه تولیدی علاوه بر تأمین نیاز شهرستان به شهرستان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

گفتنی است در بازدید از مزرعه نمونه ذرت علوفه‌ای روستای زینال کندی، مدیر زراعت و کارشناس مسئول نباتات علوفه‌ای سازمان جهاد کشاورزی آذربایجانغربی، روسا و مسئولین پردیس تحقیقات و مرکز آموزش کشاورزی، بهبود تولیدات گیاهی، زراعت جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب و مرکز جهاد کشاورزی مکریان شمالی نیز حضور داشتند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.