مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۶۵ هکتار از اراضی استان برای نخستین بار به کشت گیاه کم آب بر سورگوم اختصاص یافت.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۶۵ هکتار از اراضی استان برای نخستین بار به کشت گیاه کم آب بر سورگوم اختصاص یافت.

مهدیه فلاح با بیان اینکه علوفه سورگوم همانند ذرت علوفه‌ای قابلیت سیلو کردن را دارد و ارزش غذایی آن نیز نظیر ذرت است اضافه کرد: سورگوم علوفه‌ای است که اغلب در مناطقی که دارای اراضی کم بازده و شور هستند و امکان کشت ذرت در آنها نیست، کشت می‌شود و با این شرایط بهترین علوفه جایگزین برای ذرت با مصرف آب کمتر به شمار می‌رود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: کشاورزان در شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، خوی و پلدشت اقدام به کشت این گیاه اقتصادی و کم آب بر کرده اند و پیش بینی می‌شود بیش از ۴۰۰ تن علوفه با کیفیت از این مزارع برداشت شود.

فلاح اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و لزوم تامین و تولید علوفه، جایگزینی علوفه‌های کم آب بر با تولید بالا و کیفیت مناسب جهت تغذیه دام نظیر سورگوم در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به منظور گسترش سطح زیر کشت گیاهان کم آب بر اقدامات ترویجی و آموزشی برای بهره برداران انجام می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.