رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به جمع آوری معتادان متجاهر در استان و نگهداری آنان برای درمان، کاهش سرقت‌های خرد در استان را شاهد هستیم.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در جلسه پیگیری برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، گفت: در بحث پیشگیری به طور مثال در جرم سرقت آسیب شناسی شد که بخشی از این جرم توسط معتادان متجاهر صورت می‌گیرد در نتیجه با پیگیری‌های دستگاه قضایی کمپ نگهداری معتادان متجاهر افتتاح و تجهیز شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی از این افراد در این کمپ نگهداری می‌شوند و با این اقدام به تناسب سرقت‌های خرد کاهش یافته است.

عتباتی با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیری از وقوع جرم واقع بینانه و در مقام عمل باید موثر باشد، افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ضمن تولید فکر و ایده به دنبال ریشه یابی مشکلات و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه هستند تا با استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و ادارات و تکالیف قانونی آنها را در امر پیشگیری از جرایم موثر باشند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت تمام نهادها، مراجع علمی و سازمان‌های مردم نهاد در امر پیشگیری از وقوع جرم ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

عتباتی با پرداختن به دستورات جلسه به کمبود کادر قضایی و اداری اشاره کرد و افزود: با وجود جذب‌های خوب صورت گرفته در سه سال اخیر باید فکر اساسی برای حجم زیاد پرونده و کار قضایی کرد که بهترین شیوه و درمان، پیشگیری از وقوع و ورود است و باید در این خصوص از ظرفیت‌های غیرقضایی و واحد‌های صلح و سازش و متولی امور استفاده کرد.

وی ادامه داد: بیت المال برای دستگاه قضایی بسیار اهمیت دارد و باید تدبیر برای حفظ حقوق بیت‌المال در تمامی دستگاه‌ها صورت پذیرد و ترک فعل در این خصوص پذیرفتنی نیست.

وی از دادستانی و رئیس کل محاکم استان خواست تا انسجام و ارتباطات خود را با معاونت اجتماعی و پیشگیری تقویت کنند و با تشکیل کارگروهی در نشست‌های مشترک با جامعه دانشگاهی، حوزه‌های علمیه و افراد صاحب نظر، آسیب‌ها را شناسایی، احصا و برای پیشگیری از آنها تدبیر کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.