مدیر جهادکشاورزی میاندوآب نسبت به تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی هشدار داد گفت: امسال ۱۷ مورد قلع و قمع و تخریب بنا و مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی میاندوآب اجرا شده است.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: ۳مورد قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستا‌های شبیلو و ملاشهاب الدین این شهرستان، در راستای ماده سه و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و با هدف آزادسازی و بازگشت کاربری اراضی به چرخه تولید محصولات کشاورزی اجرا شد.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب ادامه داد: گشت حفاظت از اراضی کشاورزی به صورت مستمر و مداوم در حال پایش و نظارت بر اراضی کشاورزی است و با قاطعیت با متخلفان برخورد می‌کند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن۱۳۱) و یا مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، اطلاع دهند.

وی یادآور شد: مجوز احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی، گلخانه، دامداری و مرغداری در اراضی با کیفیت پایین برای متقاضیان صادر می‌شود و در قانون مشوق‌هایی هم برای آن در نظر گرفته شده است، متقاضیان باید درخواست خود را در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ثبت کنند و استعلام‌ها و مجوز‌های لازم را دریافت کنند.

دشت حاصلخیز میاندوآب با ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی، هشت هزار هکتار باغ و تولید سالانه بیش از ۹۰۲ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی، یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.