مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: مردم خیر و نوعدوست کردستان در جشن عاطفه‌های امسال، پنج میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی خود را تقدیم دانش‌آموزان نیازمند کردند.

رضا طوسی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: از این مبلغ یک میلیارد تومان کمک نقدی و چهار میلیارد تومانکمک غیر نقدی است  که کمکهای اهدایی در بین دانش آموزان توزیع شد.

وی افزود: در سال جاری به تمامی دانش آموزان تحت پوشش این نهاد نوشت افزار و برای مقاطع ابتدایی کیف مدرسه تهیه و توزیع شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۹۴۰ دانش آموز و دانشجو تحت پوشش این نهاد است، افزود: از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر را دانش‌آموزان و یک هزار و ۴۴۰ نفر را دانشجویان تشکیل می دهند.

طوسی با اشاره به خدماتی که این نهاد به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد، ادامه داد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی و آموزشی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی مختص دانش آموزان نخبه و استعداد برتر، پرداخت کمک هزینه دانش آموزان مستقر در خوابگاه‌های آموزش و پرورش، برگزاری اردو‌های تخصصی، علمی، زیارتی و تفریحی در داخل و خارج استان و برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت در مقطع متوسطه  از جمله این خدمات است.

وی درباره خدمات حمایتی از دانشجویان هم اظهار داشت: پرداخت کمک هزینه دانشگاه‌های دولتی و کمک هزینه شهریه در دانشگاه‌های غیر دولتی، پرداختی ویژه به دانشجویان استعداد‌های برتر، برگزاری اردو‌های ویژه و تخصصی اعم از راهیان پیشرفت و یا اردو‌های تخصصی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و تخصصی از خدمات این نهاد برای دانشجویان است.

جشن عاطفه ها هر ساله در آستانه سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) و همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی، سپاه و بسیج همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار می شود.

مرحله امسال این جشن با شعار "مشق همدلی" برگزار شد تا با جمع آوری کمک‌ها و هدایای نقدی و غیرنقدی مردم، سازمان ها و ادارات، دانش آموزان و سایر اقشار، کمک‌های خود را برای توزیع میان دانش‌آموزان نیازمند و محروم کشور در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار